אישה בוחנת בדיקות דם

בדיקת סמים: כמה זמן ה-THC נשאר במחזור הדם?

גם במקומות בהם הקנאביס נחשב חוקי, מעסיקים יכולים לדרוש מהעובדים שלהם לעשות בדיקת סמים כתנאי להעסקתם. במקומות עבודה רבים וכמובן ספורטאים מקצועיים וחיילים בצבא נדרשים לעיתים לעשות בדיקת שתן לאיתור סמים, בין אם מדובר בבדיקה אקראית ובין אם מדובר בבדיקה שגרתית. אם ייתכן שתדרשו לעשות בדיקת סמים במסגרת העבודה שלכם, חשוב שתדעו כמה זמן ה-THC נשאר במחזור הדם.

כמה זמן ה-THC נשאר בגוף שלי?

מצטערים, אבל אף אחד לא יכול לתת לכם תשובה מדויקת.
לעומת אלכוהול וסמים קשים, את המריחואנה אפשר לאתר בבדיקת סמים בין יום אחד ל-90 יום מאז הפעם האחרונה שעישנתם, תלוי בסוג הבדיקה, באיזו תדירות אתם מעשנים, אם יש לכם חילוף חומרים איטי או מהיר. גם מסת השומן שלכם מהווה פקטור ומספר דברים נוספים.

הבדיקה הכי נפוצה היא בדיקת שתן. היא בודקת את רמות ה-THC באופן כללי ולא את רמות ה-THC בפרח הקנאביס שלכם. אם אתם מעשנים קנאביס, הכבד שלכם מפרק את ה-THC, הופך אותו ל THC-Cooh ומאחסן אותו בתאי השומן שלכם, שם הוא יכול להישאר במשך הרבה זמן. ככל שהזמן עובר, ה-THC-Cooh לאט לאט משוחרר בחזרה למערכת שלכם. זאת הסיבה שבגללה בדיקת רמות THC בשתן יכולה להישאר יציבה מבחינת התוצאה ואפילו לעלות, במשך מספר ימים אחרי שהפסקתם לעשן.

אתם לא חייבים להיפטר מכל תוצרי הלוואי של ה-THC בגוף שלכם כדי לעבור את הבדיקה בהצלחה. בדיקת השתן מודדת את מספר הננוגרמים לכל מיליליטר של THC-Cooh בגוף שלכם. רוב הבדיקות יצאו שליליות אם הן מוצאות מתחת ל-50 ננוגרמים לכל מיליליטר, אבל זה משתנה כי חלק מהבדיקות יכולות להכשיל אתכם על 20 בעוד שאחרות יכולות להכשיל אתכם רק ב-100.

אז כמה זמן זה לוקח לרוב האנשים להוריד את רמות ה THC-Cooh מתחת ל-50 ננוגרמים לכל מיליליטר אחרי שהם מפסיקים לעשן לחלוטין?

  • שימוש חד פעמי: 1-8 ימים
  • 2-4 פעמים בשבוע: 10-20 ימים
  • פעם ביום, כל יום: 30-45 ימים
  • מעשנים בכל הזדמנות: עד 75 ימים

איזה סוגי בדיקות סמים יש?

בדיקת שתן היא הדרך הכי נפוצה לבדוק אם אתם צורכים סמים, אבל יש עוד כמה סוגי בדיקות ששווה להזכיר.

בדיקת רוק: רמות ה-THC ניתנות לזיהוי באופן כמעט מיידי בבדיקת רוק, אבל ה-THC מתחיל להיעלם במהירות עד שהוא נעלם לחלוטין בטווח של 12-24 שעות. אם אתם מעשנים קנאביס ויש לכם אפשרות בחירה, עם הבדיקה הזו הסיכוי שלכם לעבור בהצלחה הוא הגבוה ביותר. למרבה הצער, הבדיקה הזו נפוצה רק אצל שוטרים שעוצרים נהגים כדי לבדוק אם הם צרכו סמים לפני שעלו על ההגה.

בדיקת שיער: ל-THC לוקח כ-5 ימים להופיע בשיער שלכם ואפשר לאתר אותו באמצעות בדיקת סמים במשך חודשים, כי המטבוליט מאוחסן עמוק בתוך השערה. בגלל שהשיער גדל בממוצע כ-1.3 סנטימטר בחודש, רוב הבדיקות משתמשות בשיערה באורך של כ-3.8 סנטימטרים מהשורש כדי לדעת מה קרה ב-90 הימים האחרונים. כמובן שאם אתם מגלחים את הראש ומסירים שיערות גוף, אז הבדיקה הזו לא רלוונטית בשבילכם.

בדיקת דם: הסוג הזה של הבדיקה מחפש אחר THC בדם שלכם, אבל למרבה המזל בשביל מעשנים כרוניים ה-THC לא נמצא בתוך תאי הדם. זה אומר שהדם שלכם יהיה נקי כמעט ישר אחרי שהשפעת הסם תתפוגג (תחושת ה"סטלה" תיעלם). במרבית המקרים, אפילו צרכני הקנאביס הכבדים ביותר יצאו נקיים בבדיקה שנערכת פחות מ-12 שעות אחרי שעישנו – אם הם יכולים להחזיק מעמד כל כך הרבה זמן בלי לעשן.

איך אני יכול לעבור את בדיקת הסמים שלי?

הדרך הטובה ביותר לנקות את הגוף שלכם מסמים לקראת בדיקה, היא פשוט לאפשר לגוף שלכם להתנקות באופן טבעי. איך עושים את זה? קודם כל תשתו הרבה נוזלים, תאכלו בריא ותתאמנו – אגב, את כל הדברים האלה אתם צריכים לעשות בלי קשר.

אם אתם רוצים לבדוק את ההתקדמות שלכם אתם יכולים לקנות ערכה ביתית לבדיקת סמים, אפשר למצוא ערכה כזו כמעט בכל בית מרקחת או להזמין מהאינטרנט. אתם צריכים לבצע את הבדיקה בבוקר ישר כשאתם קמים כי אז תקבלו את התוצאות הכי גבוהות. ברגע שאתם מצליחים לעבור את הבדיקות בבית, חכו מספר ימים לפני שאתם עושים בדיקה רשמית כדי להבטיח שתעברו אותה, במיוחד אם הסף שלה נמוך יותר.

שתו הרבה נוזלים לפני הבדיקה כדי להפחית את רמות ה-THC בשתן שלכם, אבל אם השתן שלכם יהיה דליל מדי הבדיקה שלכם עלולה להיפסל, וזה עשוי להיחשב כ"תרגיל מלוכלך". אנשים מסוימים משתמשים בתוספי ויטמינים וקריאטין כדי להסוות את מאמצי הדילול שלהם ולהשפיע על תוצאות הבדיקה.

הרבה חנויות אביזרי עישון ובתי מרקחת מוכרות מוצרים שמבטיחים שהם יכולים לנקות את הגוף שלכם מהמטבוליטים של ה-THC בתוך מספר שעות כדי שתוכלו לעבור את הבדיקה בהצלחה. רוב המוצרים הללו עובדים על דילול השתן כדי לערער את תוצאות הבדיקה.

יש אנשים שעושים שימוש בשתן סינתטי או בשתן נקי שקיבלו מחבר. כל עוד הם לא נתפסים ויכולים לשמור על הדגימה שלהם בטמפרטורת הגוף, זה יכול לעבוד. עם זאת, מי שנתפס נחשב כרמאי ולרוב ההשלכות של מהלך כזה עלולות להיות גרועות יותר מאשר להיבדק ולהימצא חיובי. אם אתם עוברים את המבחן לצרכים משפטיים, ההשלכות עלולות להיות מרחיקות לכת.

סיכום

למרות שיש מספר סוגים שונים של בדיקות סמים, בדיקת השתן היא השיטה הכי נפוצה. אף אחד לא יכול לדעת כמה זמן יקח לגוף שלכם להתנקות מה-THC לחלוטין, אבל פעילות גופנית ודיאטה בריאה יכולים לזרז את העניינים.

בידקו את ההתקדמות באמצעות ערכות ביתיות לבדיקת סמים והימנעו מקיצורי דרך כגון דילול, שימוש בשתן שלא שלכם ושימוש במוצרים מבית המרקחת שאמורים לנקות את הגוף שלכם.

שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן