תקריב תפרחת קנאביס

הכירו את הקנבינואיד: דלתא-8-THC

הדלתא -8-THC נובעת מהדלתא-9-THC המוכרת יותר. למרות שעל פניו נראה שההשפעה שלהן דומה, הדלתא-8 נחשב פחות חזק. במאמר הבא נספר לכם מאיפה הקנבינואיד הנדיר הזה מגיע ואיך הוא תורם לבריאותכם.

הבנת האופן שבו מסנתזים קנבינואידים

קנבינואידים מיוצרים על ידי תגובות כימיות טבעיות כגון דקארבוקסילציה, איזומריזציה וחמצון. מספר אנזימים מרכזיים אחראים לביוסינתזה של קנבינואידים ביניהם CBDA , CBCA ו- THCA. החומרים הללו ממירים את ה-CBGA לצורות החומציות של הקנבינואידים שאנו מכירים ואוהבים: CBD ו- דלתא-9-THC, כמו גם תרכובות פחות מוכרות כמו CBC, CBN ועוד.

אז מה זה דלתא-8-THC?

הדלתא-8-THC נוצר מהדלתא-9-THC שנוצר מאיזומר מחומצן עם מבנה כימי דומה מאוד. מכיוון שהמולקולה הזו נוצרת על ידי חמצון, היא אינה משתנה שוב כאשר היא נחשפת לאוויר.

התכונה הזו שימושית מאוד להכנת תרופות, מה שמפצה על הקושי שבהשגת הקנבינואיד הזה. דלתא-8-THC מיוצר למעשה בכמויות כה קטנות על ידי צמח הקנאביס, שהדרך היחידה לחוות את השפעותיו היא על ידי צריכת תרכיזים מאוד ספציפיים.

סוכריות גומי
Photo credit: Vaping360 on Visualhunt. סוכריות גומי עם דלתא-8-THC.  

מה ההבדל בין הדלתא-8-THC לדלתא-9-THC?

דלתא-8-THC נקשר לקולטני CB1 ו-CB2 במערכת העצבים המרכזית בדיוק כפי שדלתא-9-THC עושה.

בהתבסס על מחקרים קודמים, הדלתא-8-THC הוא מעין גרסה מתונה של דלתא-9-THC שאנחנו מכירים, והוא מייצר אפקט הרגעה קל ללא ההשפעה החזקה האופיינית לדלתא-9- THC.

בדומה לדלתא-9-THC, גם גרסת הדלתא הזו הציגה תכונות נוגדות בחילה, חרדות, מעוררות תיאבון ומשככות כאבים במסגרות המחקר, למרות שההשפעות הפסיכוטרופיות היו קלות יותר מאשר דלתא-9-THC.

בנוסף, כאשר הם נצרכים במינונים גבוהים, עושה רושם שהדלתא-8-THC גורם לפחות חרדה מאשר הדלתא-9-THC.

האם לדלתא -8-THC יש תכונות רפואיות?

בעוד שהפסיכואקטיביות שלו יכולה להוות בעיות אצל מטופלים שעלולים לסבול מפאניקה וחרדה, הדלתא-8- THC יכול לספק השפעות טיפוליות במינונים נמוכים, ללא השפעה דומה.

חלק מהאנשים מדווחים שבדומה לדלתא-9-THC גם עם דלתא-8-THC הם נהנים מהתכונות הרפואיות, אך עם יכולת גבוהה יותר להישאר מרוכזים בזמן עבודה או ביצוע משימות יומיומיות.

בסביבת מעבדה, מינונים נמוכים מאוד של דלתא-8-THC הוכחו כמגבירים רעב וצריכת המזון בעכברים.

חשוב מכך, הקנבינואיד כבר נבדק בהצלחה ונמצא יעיל בטיפול נגד בחילות באונקולוגיית ילדים.

במסגרת המחקר בו השתתפו לדים בגילאי 3-13 עם סרטן, בדקו את השפעת הדלתא -8-THC. הילדים טופלו בכימותרפיה לפני טיפול מקביל חדש עם דלתא-8-THC.ֿ במהלך הניסוי והטיפול באמצעות הקנבינואיד, הוכח שהטיפול מונע הקאות כמעט לחלוטין כמו גם תופעות לוואי אחרות הנפוצות במכימותרפיה אשר הופחתו באופן דרמטי.

ג׳וינטים
Photo credit: elsaolofsson on Visualhunt. ג׳וינטים המכילים דלתא-8-THC.

האם אפשר לבודד את הדלתא-8-THC בבית?

הקנבינואיד הזה מיוצר על ידי צמחי קנאביס בכמויות קטנות מאוד.

טיפוח זנים סלקטיבי עשוי יום אחד לספק זנים חדשים בעלי ריכוזים גבוהים יותר בהשוואה למה שקיים היום, אבל ככל הנראה עדיין יהיה צורך בשיטות תעשייתיות מיוחדות של הוצאת, זיקוק ובידוד מולקולרי בכדי להשיג כמויות משמעותיות של הקנבינואיד הנדיר הזה.

במילים אחרות, אין שום דרך שתוכלו לבודד בהצלחה את קנבינואיד זה בביתכם.

שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן