צמח קנאביס צעיר ובריא

הכירו את הקנבינואיד: קנביגרול (CBG)

קנאביס הוא צמח מורכב ביותר המכיל קנבינואידים רבים מעבר ל-THC וקנאבידול (CBD) המוכרים. קנביגרול (CBG) הוא קנבינואיד לא פסיכואקטיבי שיכול לסייע בטיפול במחלות שונות והוא צובר פופולריות רבה בשל ערכו הרפואי. לקנביגרול יש תכונות מרפא מרתקות, אבל מה שבאמת מייחד אותו הוא שבתנאים הנכונים הוא יכול להשתנות ולהפוך ל-THC, קנאבידול, או קנביכרומן (CBC).

קנביגרול (CBG) הוא קנבינואיד לא מוכר אך חשוב כמו המון קנבינואידים אחרים בצמח הקנאביס. הוא לא מוכר גם כי הוא נמצא בקנאביס בכמויות זעירות (פחות מ- 0.5%), אבל גם כי החקיקה המגבילה הנוכחית לא משאירה הרבה מקום למחקרים אודות הקנאביס, למעט מחקרים הנוגעים ל-THC וקנאבידיול (CBD). קנביגרול הוא הקנבינואיד הראשון שנוצר בצמח – לכן הוא נחשב כ"תא גזע הקנאביס" או "אבי כל הקנבינואידים", מכיוון שהוא חיוני ליצירת THC וקנאבידיול (CBD) – שני הקנבינואידים הנפוצים ביותר בצמח הקנאביס.

קנביגרול הוא הצורה הלא חומצית של CBGA, המולקולה המקורית שממנה מיוצרים קנבינואידים שונים. כאשר צמח קנאביס מגיע לבשלות מלאה, רוב מולקולות ה-CBG שלו הופכות ל-CBGA, שבמשך הזמן הופכות ל-THC, לקנאבידיול ולקנבינואידים אחרים שנמצאים בכמויות קטנות יותר. קנביגרול הוא בעצם רק תחנת מעבר בדרך לייצור קנבינואידים אחרים ולכן הוא נעלם.

מעט המחקרים הקיימים בנוגע לקנביגרול מעידים על כך שהוא פועל בסינרגיה עם קנבינואידים אחרים כדי לאזן את ההשפעות של קנאביס. הקנביגרול מווסת את ההשפעות הפסיכואקטיביות הקשורות ל-THC כך שמי שצורך אותו יכול להישאר צלול לחלוטין. במובן הזה, לקנביגרול יש תכונות דומות לקנאבידיול. למעשה, הקנביגרול פועל על מערכת העצבים המרכזית בגוף מבלי ליצור השפעות פסיכואקטיביות כלשהן. כתוצאה מכך, מי שמשתמש בחומר הזה לא צריך לחשוש מתופעות לוואי כלשהן.

גידולי חוץ קליפורניה
כל הזכויות בתמונה שמורות לאתר תרבות גידול.

מאפיינים רפואיים

באופן כללי, לקנביגרול יש תכונות רפואיות דומות לקנאבידיול, אם כי יש מומחים הטוענים שההשפעה של הקנביגרול היא אפילו חזקה עוד יותר. מספר מחקרים מדעיים הראו שקנביגרול מקל על כאבים, מפחית את הדלקת הנגרמת על ידי מחלות מסוימות כגון קרוהן, מסייע לשינה ומפחית תחושת חרדה. קנביגרול יכול גם לחסום קולטני סרוטונין, דבר המצביע על כך שהוא עשוי למלא תפקיד חשוב בטיפול בדיכאון.

קנביגרול מעכב צמיחה של תאים סרטניים ומסייע בעיכוב ההתקדמות של סרטן המעי הגס. בנוסף, קנביגרול יכול לסייע בטיפול בגלאוקומה בהתחשב בכך שהוא מפחית לחץ תוך עיני ומסייע להרחיב כלי דם באופן יעיל. באופן דומה, במהלך השנים האחרונות גילו שלקנביגרול יש תכונות של מגן עצבי, במיוחד בהתמודדות עם מחלת הנטינגטון. המאפיינים האלה עשויים להיות שימושיים בטיפול במחלות ניווניות רבות כמו פרקינסון או אלצהיימר.

האם קנביגרול (CBG) הוא הקנאבידיול (CBD) החדש?

הקנביגרול צבר לאחרונה פופולריות רבה בשל מגוון המאפיינים הרפואיים שלו. עם זאת, לקנביגרול יש תכונה אחת ייחודית שהופכת אותו אפילו לעוד יותר מעניין: כדי להשיג צמחים בעלי ריכוזים גבוהים של קנביגרול, יש להקפיד למנוע ממנו להפוך לקנבינואידים אחרים. לאחרונה חברה ספרדית הצליחה לעשות זאת יחד עם האוניברסיטה הפוליטכנית של ולנסיה (UPV). החברה הזו פיתחה את זן הקנאביס הראשון ללא THC בעל פוטנציאל רפואי גבוה. הזן החדש נקי ממרכיבים פסיכואקטיביים ובעל ריכוז גבוה של קנביגרול – כלומר, הוא חוקי לחלוטין.

צוות החברה פיתח זן שחוסם כמה צעדים במסלול הביוסינתזה הקנבינואידית כדי למנוע היווצרות של טטרהידרוקנבינול (THC), המרכיב הלא חוקי והפסיכואקטיבי של הקנאביס. בעוד שקנביגרול (CBG) נמצא בעבר רק בכמויות קטנות, הריכוז שלו בזן חדש שפותח גדל בצורה משמעותית. האוניברסיטה הפוליטכנית של ולנסיה היא אחד מ-6 הגופים היחדים בספרד שמורשים לגדל קנאביס למטרות מחקר ומדע. לא רק שהם הוציאו את ה-THC מהקנאביס במסגרת המחקר, ריכוז ה-CBG עלה ליותר מ-15%. הרמה הרגילה היא בדרך כלל בין 0.1 ל 0.5%.

התפתחותם של זנים מסוג זה פירושם שניתן להשיג קנביגרול בקנה מידה תעשייתי ובכך לפתוח את הדלת לשינוי המעמד החוקי של הקנאביס ביחד עם עידוד מחקר נוסף בתחום כדי ללמוד עוד על תכונותיו הרפואיות. יתרה מכך, תהליך מיצוי הקנביגרול דורש פחות זיקוק מאשר במקרה של קנאבידיול, רכיב רפואי אחר שאינו פסיכואקטיבי הנהנה מזינוק בפופולריות. צמחים עתירי קנביגרול כולל קנאבוס ומריחואנה מכילים גם THC שיש להפריד ולהעלים בתהליך הזיקוק. בזנים חדשים אלה, לעומת זאת, הקנביגרול מתקבל בצורה טהורה. כלומר, אין קנבינואידים אחרים, ומכאן אפשר להבטיח שהוא יהיה נקי לחלוטין מ-THC.

התפתחות בארצות הברית

אורגון היא מקום נוסף שמקדש את הקנביגרול. שוק הקאנבוס במדינה הזו שבארה"ב התבסס היטב במשך מספר שנים, ועם יותר מ-7,000 דונם שנשתלו בשנת 2018, תעשיית הקאנבוס שלו היא השלישית בגודלה בכל ארה"ב אחרי המדינות מונטנה וקולורדו. גודלו והמגוון של שוק הקנאבוס של אורגון הפכו אותו למוקד חדשנות בו רבים מאמינים שהקנביגרול הוא הדבר הבא בעולם הקנאביס.

דוגמה אחת למחקר גנטי ליצירת זנים עשירים בקנביגרול מבוצעת על ידי חברת Orgeon CBD. בשנתיים האחרונות החברה עובדת על הזנים הראשונים שלה שדומיננטיים בקנביגרול ומוכנים לייצור זרעים.

החברה פיתחה את מה שהיא מכנה "קו CBG סוג 4 טהור ראשון", עם יחס של "100-1 קנביגרול ל-THC". יתר על כן, "כמה זנים בודדים יכולים להגיע ליחס של יותר מ-300-1." אתר Orgeon CBD מדגיש זן שרשום בשם Stem Cell CBG "שפרופיל הקנבינואידים שלו הוא 99.5% CBG". המוצר מכיל רמת THC של פחות מ-0.3%, וזה נמוך מהמגבלות הפדרליות (מה שהופך אותו לחוקי). חברה אחרת בצפון אמריקה, כולל True Terpenes מפתחת צמחי קנאביס עשירים בקנביגרול אשר יכולים לייצר קנבינואיד זה בריכוז של עד 100%.

זה הגיוני מבחינה מסחרית להביא לשוק מוצרים המכילים קנבינואיד אחד בלבד ולהרחיב את שוק הקנביגרול כך שיכלול משתמשים שאינם צרכני קנאביס. יתר על כן, זוהי דרך נהדרת להפיץ מחקרים וללמד את הציבור הרחב על היתרונות של צריכת מריחואנה רפואית.

תעשיית הקנאביס הרפואי משתנה כדי לפנות מקום לזנים החדשים האלה ואנחנו צפויים לראות עניין רב יותר במוצרים מבוססי קנביגרול בתקופה הקרובה, בהתחשב בכך שכמות צרכני הקנאביס הולכת וגדלה ביחד עם העדויות שלהם לכמה שהצמח הזה יכול לעזור להם להפיק את המירב מהחיים שלהם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן