THCA

הכירו את הקנבינואיד: THCA

מה אם היינו אומרים לכם שכמעט ואין THC בצמחי הקנאביס שלכם? כנראה שלא הייתם מרוצים מזה! אבל אל דאגה, הפוטנציאל קיים. קנאביס גולמי כשלעצמו אינו פסיכואקטיבי. הוא מכיל רמות גבוהות של THCA, שהופך רק ל-THC באמצעות חום ואור. שני הקנבינואידים הללו הם ייחודיים. המשיכו לקרוא כדי לגלות עוד על היחס בניהם.

שאלות ותשובות: THCA ו-THC

האם THCA חוקי?

מכיוון שמדובר בקנבינואיד לא פסיכואקטיבי, ה-THCA לא רשום על פי אמנת האו"ם בנושא חומרים פסיכותרפיים. עם זאת, מדינות מסוימות הוציאו את ה-THCA מהחוק ומקבילות אותו ל-THC.

איפה אפשר למצוא THCA?

ה-THCA נמצא בכל זני הקנאביס שמכילים THC. לפני שהצמח נחשף לחום (בדרך כלל שריפה או המסה), כל המולקולות של ה-THC קיימות בתוך הקנבינואיד THCA בפרחי קנאביס גולמיים.

מה הם יהלומי THCA?

יהלומי THCA הם תמצית מרוכזת וטהורה מאוד של THCA, עם שיעור טוהר מרשים של 99%. ניתן לחלץ את חומצת הקנבינואיד באמצעות ממסים ומאיידים מבלי לחשוף אותה לחום רב מדי.

האם אפשר לעשן THCA?

אפשר, אבל ה-THCA יהפוך ל-THC תוך כדי. כדי לחוות את ההשפעות הלא פסיכואקטיביות של THCA יהיה עליכם לצרוך אותו בצורת שמן או תמצית (ללא חשיפה לחום).

צמח הקנאביס מייצר מגוון עצום של פיטוכימיקלים מעניינים. המבנים הקריסטליים הקטנים על פני הפרחים, הנקראים טריכומות, עובדים קשה בכדי לסנתז למעלה מ-100 קנבינואידים ומעל 200 טרפנים. בעוד הטרפנים נמצאים בכל רחבי הטבע, קנבינואידים רבים הינם ייחודיים לקנאביס. לפני שהם נחשפים לחום, קנבינואידים כמו THC קיימים בתור חומצות קנבינואידים – קודמנים (תרכובת המשתתפת בתגובה כימית ליצירת תרכובת אחרת) והם נמצאים בפרחים הגולמיים. אף על פי שהם לא מוכרים כל כך, מדענים בוחנים כיום את ה-THCA ואת השפעותיו.

THCA, או חומצה טטרה-הידרוקאנבינולית, משמשת בתור הקודמן הביו-סינטטי של ה-THC. כל הזנים בעלי רמות THC גבוהות כוללים ריכוזים גבוהים של מולקולה זו, לפני שעברו דקרבוקסילציה (חימום).

מה זה THCA?

מה הזן האהוב עליכם? אולי אתם אוהבים את הטעמים המשובחים של למון סקאנק או את העוצמה של הגירל סקוט קוקיז? לא משנה איזה זן עם רמת THC גבוהה אתם הכי אוהבים, כולם עמוסים ב- THCA עד השנייה שאתם מדליקים ומעשנים אותם.

למרות מה שנהוג לחשוב, אם תאכלו כמות גדולה של קנאביס גולמי אתם לא תחוו השפעה ממסטלת. הקנאביס הופך להיות פסיכואקטיבי רק לאחר שנחשף לחום, לאור או פשוט בחלוף הזמן. לפני שכל אחד מהדברים הללו קורים, כל ה-THC הזה קיים בתור THCA בלבד.

כמו קנבינואידים רבים אחרים, ה-THC מתחיל בתור חומצה קנביגרולית (CBGA), הידועה גם בתור קנבינואיד האם. צמחי הקנאביס מייצרים גם מערך אנזימים הממירים את הקודמנים האלה למגוון קנבינואידים שונים.

כאשר סינתזה של THCA פועלת על CBGA, היא הופכת את המולקולה ל – THCA. צריכת קנאביס גולמי מספקת למשתמשים רמות גבוהות של חומצה קנבינואידית זו. עם זאת, בישול ועישון קנאביס מזרז תגובה לא אנזימטית הנקראת דקרבוקסילציה.

התהליך הזה מוציא קבוצת קרבוקסיל מהמולקולה ויוצר THC. למרות שקיים קשר הדוק בין שני הקנבינואידים האלה, הם מייצרים השפעות שונות מאוד על הגוף ועל הנפש.

THCA מול THC

THCA ו-THC דומים בדברים מסוימים ושונים באופן דרמטי בדברים אחרים. הסתכלו על הרשימות שלמטה כדי לגלות במה הם דומים ובמה הם שונים.

המאפיינים של THCA:

  • לא פסיכואקטיבי
  • מופיע באופן טבעי בקנאביס גולמי
  • מפעיל חלש של קולטני CB1 ו-CB2
  • מייצג עד 90% מסך תכולת ה-THC של צמחי הקנאביס
  • עשוי לספק השפעות מרגיעות ונוירולוגיות

המאפיינים של THC:

  • מציע השפעה פסיכואקטיבית
  • מיוצר באמצעות דקרבוקסילציה
  • מפעיל חזק יותר של קולטן CB1
  • מסונן עם טרפנים רבים של קנאביס, כולל פיינין, לימונן, קריופילן ולינולול
  • מקושר עם מספר יתרונות כולל: הרפיה, קידום שינה, קידום תיאבון וקידום תחושת אופוריה

THCA: סמן ביולוגי מרכזי

ה-THCA משמש בתור סמן ביולוגי חשוב בכל הנוגע לבדיקת קנאביס. אנשים המעוניינים למכור את הפרחים שלהם בכמויות גדולות צריכים לבדוק את איכות הפרחים שלהם מראש.

בדיקת רמת ה-THCA במדגם של צמחי קנאביס יכולים לתת למגדלים תמונה מדויקת עד כמה הפרחים שלהם חזקים. מחקרים מצביעים על יחס המרה של 70% בין THCA ל-THC במהלך הדקרבוקסילציה.

טכנאי מעבדה צריכים להסביר למה יש הפסד של 30% במהלך הבדיקה. כרומטוגרפיה נוזלית בלחץ גבוה (HPLC) מודדת את רמת ה-THCA בצורה מדויקת, ללא דקרבוקסילציה. כדי להבין את הרמות הכוללות של THC, הם משתמשים במשוואה הבאה:

כמות THC סה"כ = (%THCA) x 0.877 + (%THC)

מה המחקרים אומרים על THCA?

המחקרים בנושא ה-THCA עדיין לא מתקדמים מספיק, כאשר מרביתם נערכו על בעלי חיים או על תאים. עד שיהיו ניסויים קליניים רציניים יותר, אנחנו עדיין נישאר בספק לגבי ההשפעות של THCA על בני האדם. עם זאת, המחקרים שבוצעו עד כה יכולים לתת קצת מידע על מה שאנחנו יכולים לצפות לו בעתיד.

  • ירידה במשקל

מחקרים שנעשו בעכברי מעבדה מצביעים על כך ש-THCA עשוי לסייע בהשלת כמה קילוגרמים. מחקר משנת 2020 הראה כי הקנבינואיד מביא לירידה במסת השומן בעכברים על ידי התממשקות לקולטן PPARy.

  • עשוי לסייע למפרקים

THCA עשוי לסייע בהרגעת מפרקים וחלקים אחרים בגוף באמצעות פעולתו על PPARy וקולטן CB1 של מערכת האנדוקנבינואידים.

  • בחילה

מחקרים נוספים מצביעים על כך ש-THCA עשוי לעזור להקל על הקיבה במידה ואתם סובלים מבחילה. למרות שהעניין הזה עדיין לא הוכח לחלוטין, הממצא הזה יכול להפוך את THCA למרכיב חשוב בעתיד מדע הקנאביס.

  • בריאות איברים פנימיים

מחקר נוסף בחן את ההשפעות של THCA על בריאות הכבד בעכברים. התוצאות נראו מבטיחות ושימשו בסיס לעבודה ומחקרים עתידיים רציניים יותר בתחום הזה.

איך לצרוך THCA?

את ה-THCA אי אפשר לצרוך בפעולה הכוללת חום (המסה, עישון, וכו'). תמציות גבישיות טהורות הן אחת הדרכים הטובות ביותר לצרוך את הקנבינואיד. אפשר להוסיף אותו בקלות למאכלים ומשקאות צוננים, או לערבב אותו עם שמנים ותמיסות שונות. אופציה נוספת היא לסחוט את המיץ מפרחי הקנאביס הגולמיים כדי להשיג THCA. את פעולת הסחיטה אסור לעשות על ידי שימוש בחום אלא בקור בלבד.

איפה אפשר להשיג THCA?

המקור הכי טוב ל-THCA הוא פרחי הקנאביס שלכם! הבאדים שלכם מלאים בקנבינואיד לפני שאתם מכניסים אותם לג'וינט או לבאנג. השתמשו בסוחט המיצים שלכם במקום כדי להרגיש את ההשפעות של המולקולה הזו. אם יש לכם מזל ואתם גרים במקום שבו שימוש בקנאביס לצורך הנאה הוא חוקי, תוכלו לאסוף גבישים של THCA ממרפאות מסוימות.

שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן