צמח קנאביס זכרי

כל מה שאפשר לעשות עם צמח קנאביס זכרי

במאמר הזה נסביר לכם על מגוון דרכים בהן תוכלו לעשות שימוש טוב בצמחי קנאביס ממין זכר. לרוב מגדלי הקנאביס יש נטייה להתעלם מהצמחים הזכריים ולזרוק אותם לפח. הסיבה לכך ברורה - הזכרים לא מייצרים פרחים בכלל, לנקבות יש את הריכוז הגבוה ביותר של THC וגידול זכר לצד צמחי נקבה עלול לסכן את הנקבות בגלל האבקה לא רצוייה. אבל לצמחים הזכריים יש מגוון שימושים מעניינים (מעבר להאבקה) וזה משהו שאולי כדאי לבחון. אבל קודם כל בואו נבדוק למה הזכרים חיוניים לרבייה.

שימוש בצמחים זכריים ליצירת זרעים וזנים איכותיים

אפשר לקבוע אם צמח קנאביס זכרי הוא זכר כבר בשלבים הראשונים של הצמיחה – הזכר יפתח שקיקים קטנים בין הגבעולים. באופן כללי, הדרך היחידה לקבוע בצורה מדויקת ובקלות את איכות הצמח הזכרי היא להתבונן בתכונות המועברות לצאצאיו ולשמור על הצמחים והזרעים המציגים את התוצאות הטובות ביותר.

תוכניות רבייה מבוקרות נחוצות על מנת לספק את האבקה הטובה ביותר לצמחים נקביים. מכיוון שהזכרים מהווים את החצי השני של הגנטיקה של הצאצאים, חשוב לבחור בזכרים בעלי התכונות הטובות ביותר כדי שהם יעבירו את התכונות הללו הלאה לצאצאים שלהם.

פעמים רבות מגדלים את הנקבות עם מגוון של זכרים כדי שהמגדל יוכל לבחור את הצאצאים המציעים את התכונות הטובות ביותר אשר יהוו בסיס ליצירת הזנים הטובים ביותר, ולכן הזכרים נבחרים על פי איכות הצמחים הנקביים שהם מייצרים.

למרות שזה לא הוכח, צמחים זכריים נבחרים לעיתים קרובות על סמך החוזק שלהם, כי השיטה הזו בדרך כלל מייצרת את התוצאות הטובות ביותר. הזכרים נבחרים בדרך כלל על פי קצב הגדילה שלהם, עמידות בפני עובש ומזיקים, בריאות כללית והיעדר הנטייה להרמאפרודיטיזם. לא קל לזהות תכונות שעשויות להשפיע על החוזק או הטעם של הפרחים של הצאצאים שלהם, שכן הפנוטיפ שלהם בדרך כלל לא קשור בצורה מדויקת לפנוטיפ של הנקבה.

לזכרים יש תפקיד אבולוציוני

צמחי קנאביס הם צמחים דו-ביתיים. כל צמח הוא בעל פרחים חד-מיניים, כלומר, לכל פרח יש איברים זכריים (אבקנים) או נקביים (שחלה ועלי) בלבד, והם מייצרים צאצאים שהם גם זכריים וגם נקביים מה שמאפשר לנו לערבב אותם ביחד (להכליא אותם) וליצור זנים על בסיס התכונות החיוביות ביותר שיש לכל אחד מהצמחים.

זה מאפשר לצמח לשמור על חוסן גנטי מכיוון שכל צמח יכול להיות ייחודי, ואילו צמחים הרמפרודיטיים או חד-ביתים מייצרים DNA זהה לזה של הוריהם. זה יוצר חוסר וריאציה, מה שמוביל לירידה בהתרבות ומחליש את מצבם הגנטי.

האבקה עצמית אפשרית גם בצמחי קנאביס זכרים וגם אצל נקבות בהינתן התנאים המתאימים, כך שהם יכולים להיות הרמפרודיטים או חד-ביתים בעצמם. זה מאפשר לצמח לשרוד, אבל עם זאת הזנים יכולים להעדיף חד-ביתיות ככל שתנאי הגידול הופכים להיות נוחים יותר. משמעות הדבר היא שהצמחים הזכריים הם חיוניים להישרדות צמח הקנאביס.

קנאביס זכר הוא צמח לוויה אידיאלי

קנאביס הוא צמח לוויה נהדר. מעבר לעובדה שהוא מסייע בדיכוי הצמיחה של מינים לא רצויים, יש לו את היכולת להדוף מזיקים וחרקים לא רצויים, כמו תולעי כותנה, זחלי לבנין הכרוב, חיפושית תפוחי אדמה, כימשון תפוחי האדמה, רימת שורשים, חיפושיות מזיקות ואפילו אקריות.

הסיבה לכך היא שהפרחים שלהם הם בעלי תכונות אנטי בקטריאליות ומיקרוביאליות אשר שימשו לאורך ההיסטוריה לייצור מגוון חומרי הדברה וחומרים דוחי חרקים.

הקנאביס מייצר כמות גדולה של טרפנים ובאופן תיאורטי, זו הסיבה לכך שהוא חומר דוחה חרקים כל כך טוב. מגדלים לעתים קרובות שותלים צמחי קנאביס זכריים בגידולי הירקות שלהם מהסיבה זו בדיוק. במדינות בהן הגידול הוא חוקי, ישנם אנשים המשלבים גם צמחי קנאביס זכריים וגם נקביים בגידולים שלהם, אבל הם שמים אותם רחוקים זה מזו (!) כדי שיוכלו לקצור את הפרחים שהנקבה מייצרת ועדיין ליהנות משלל היתרונות שפירטנו עליהם עכשיו.

צמח קנאביס זכרי מכיל קנבינואידים

אנשים רבים מאמינים שהצמחים הזכריים אינם מכילים קנבינואידים, בעוד שלמעשה ניסויים ומחקרים מוכיחים אחרת – הזכרים מציגים ריכוזים גבוהים שלהם.

לזכרים יש בלוטות שרף בדיוק כמו שיש לנקבות. הן נמצאות בריכוז הגבוה ביותר בעלים העליונים הקטנים, במאבק (anther) ובעלי הגביע. מחקר שנערך על זן תאילנדי הראה כי הזכרים מכילים יחס THC:CBD של 1:9. לעתים קרובות מגדלי קנאביס מזכירים שמחקרים מראים שהזכרים מציגים שריכוז ה-THC הגבוה ביותר נמצא באזור העלים, בעוד שריכוז נמוך משמעותית נמצא בפרחים שלהם.

צרו תרכיזים או חשיש מהצמחים הזכריים

מגדלים רבים עושים הרבה ניסויים בגידולים שלהם. ישנם דיווחים רבים על השימוש בחומר צמחי בתרכיזי חשיש או לייצור שמנים או מאכלים שונים, כגון קנאביס, אם כי ההשפעות הפסיכואקטיביות שלהם הן לא חד משמעיות. בצמחי קנאביס זכריים תכולת השרף בדרך כלל נמוכה למדי, אבל הוא אכן קיים וניתן למצות אותו באמצעות בוטאן או הקסאן. לא משנה באיזו שיטה תנסו למצות אותו, סביר להניח שתזדקקו לכמות גדולה של צמחים כדי שזה יהיה משתלם בכלל.

השתמשו בזכרים כדי לייצר צמח מיץ בריא

צמחי קנאביס זכריים מכילים קנבינואידים בדיוק כמו צמחים נקביים רק בכמויות ובריכוזים נמוכים יותר. אתם יכולים להכין מיץ מהצמחים באותו האופן שבו הייתם עושים את זה עם צמח נקבי, רק הקפידו להימנע מלערבב גבעולים עבים ועלים גדולים מדי מכיוון שהם מכילים ריכוזים גבוהים של כלורופיל, מה שיהפוך את המיץ שלכם למריר. בדרך זו תוכלו ליהנות ממשקה בריא ומועיל ללא התוספת הפסיכואקטיבית.

השתמשו בצמח קנאביס זכרי לייצור סיבים

ידוע שחקלאים מפרידים בין צמחים זכריים ונקביים כדי לקבל שני תהליכי אריגה שונים לכל סוג צמח. הסיבה לכך היא שסיבים המיוצרים מצמחיים זכריים מציעים עמידות וגמישות גבוהות יותר, בעוד שסיב הנקבה חזק יותר.

זה הופך את סיבי הקנבוס הזכריים לדקים יותר ורכים יותר. באופן מסורתי, הזכרים משמשים לייצור בדים עדינים יותר כמו מגבות ומצעים, ואילו צמחי הנקבה משמשים לייצור בד וטקסטיל מחוספס יותר. צמחים זכריים מכילים גם אחוז סיבים גבוה יותר.

מאז המאה ה-16 לפני הספירה, הצמחים הזכריים היו ידועים כאלו שייצרו את הסיבים הטובים ביותר, על פי מקורות מסין. התיאוריה הזו הוכחה במסגרת מחקר שנערך בהונגריה בשנות ה-90. במסגרת המחקר בדקו את המאפיינים הסיביים של כל מין וגילו שכל אחד מהם שונה באופן משמעותי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן