Photo credit: cannabisurlaub on VisualHunt.com

מה המשמעות של 420 בעולם הקנאביס?

420 זה חלק בלתי נפרד מתרבות הקנאביס. אפשר להשתמש בו כדי להתייחס לפרח קנאביס, אפשר להשתמש בו כדי לדבר על הזמן לעשן, ה-20/4 הוא יום המריחואנה הבינ״ל ועוד ועוד.. אבל מה הסיפור האמיתי העומד מאחורי האגדה האורבנית הזו?

כל הסלאנג שקשור לעולם הקנאביס נשמע כאילו מדובר באיזשהו סוד. הסיבה לזה היא שבמאה ה-20 הקנאביס היה מחתרתי ואסור לשימוש ברוב העולם. כיום עישון קנאביס נחשב ללגיטימי בהמון מקומות לכן התרבות והסלאנג שלו נהיו מיינסטרים. אבל מאיפה הסלאנג הזה הגיע? ואיך אמורים להשתמש בו בעידן המודרני ומה הקשר ל-420?

420
Pixabay

מה זה כן ומה זה לא

4/20 זה לא יום ההולדת של פיטר טוש או תאריך המוות שלו. זה היה מספר החדר במלון שבו גרייטפול דד (להקת רוק אמריקאית) שהו כשהם עישנו מריחואנה. אבל זה לא בהכרח זה. זה גם תאריך הלידה של היטלר, אבל זאת עובדה שמשום מה נשכחה בספרי ההיסטוריה. 420 זה גם קוד הקשר המשטרתי של משטרת קליפורניה למעצר אנשים שהשתמשו בסמים. אבל זה גם קוד קשר משטרתי לרצח בלאס וגאס וגם בספרות הבדיונית. בנוסף, SB420 היה המספר שנתנו להצעת החוק בקליפורניה שהובילה להפיכת המריחואנה הרפואית לחוקית.

עם זאת, לפי ההיסטוריה הלא רשמית של דברי הסטלנים, כל הנ"ל הם לא המקור האמיתי של השם. הטענה העיקרית היא כי מקור המושג מקליפורניה בשנות ה-70. קבוצה של חובבי קנאביס בבית הספר "סאן רפאל" השתמשו בו בתור קוד. הם נפגשו בשעה 4:20 אחר הצהריים (16:20) במיקום קבוע כדי לעשן. אותם אנשים חיפשו גם אחר פרחי קנאביס מוחבאים  באמצעות "מפת אוצר" שקיבלו ממגדלי הקנאביס. אחיו של אחד מהחבורה עבד יחד עם להקת הגרייטפול דד ומאז טוענים כי המשפט ״הגיע הזמן להפסקת 420״ הפך נפוץ.

שעון מחוגים מורה על השעה 16:20
Pixabay

בין אם הסיפור הזה נכון או לא, השימוש במושג הפך לפופולרי. הוא התחיל להתפשט. אף אחד לא בטוח למה או איך בדיוק. יכול להיות שזה קשור לנוכחות של גרייטפול דד, יכול להיות שזה היה חלק מהתרבות ההיפית כל הזמן.

מה השורה התחתונה אתם שואלים?
כשאומרים 4/20 בדרך כלל מדברים על קנאביס. בסופו של דבר זה כל מה שאתם צריכים לדעת.

16:20? הגיע הזמן לקחת שאכטה!
20/04 (20 באפריל) – יום הקנאביס הבינ״ל!

שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן