מיצוי רוזין קנאביס

שרף חי (Live resin) – כיצד למצות את המירב מהצמח שלך?

בעשור האחרון שוק הקנאביס העולמי עובר מהפך רציני, מדינות רבות הפכו את הצמח ומוצריו לחוקיים ובעקבות כך תעשיית הקנאביס משגשגת. הביקוש הרב של קהל הצרכנים הגדול, בעיקר בצפון אמריקה, הביא לתחרות רבה בין החברות השונות להביא לשוק מוצרים איכותיים וייחודיים  מאוד. אחד התחומים שמאוד התפתח באותם השנים הוא תחום המיצויים ובכתבה זו נספר לכם על המיצוי הוא אחד מאבני היסוד בתחום, עמוס במיוחד בטרפנים ועם אחוזי קנבינואידים גבוהים במיוחד, זהו - Live resin - מיצוי שרף חי.

שרף חי – כלי לשימור הטעמים והריחות הייחודיים של התפרחת

כאשר אנחנו קוצרים את הצמח, כמעט באופן מיידי מתחיל תהליך של התנדפות טרפנים מסויימים. לטרפנים, תרכובות ארומטיות המעניקות לצמח את ריחו וטעמו (ונמצאות במגוון רב של צמחים אחרים), אף יש סגולות רפואיות והן אף יכולים להשפיע על החוויה הפסיכואקטיבית בצורה משמעותית. הטרפנים והקנאבינואידים המשניים הם אלו אשר נותנים את האפקט הייחודי של כל זן- זהו אפקט הפמלייה המפורסם.

מחקרים מראים כי מספר רב של טרפנים יכול להתנדף, כמעט 55%! ובתנאי אחסון וייבוש לא נאותים הפרח יכול לאבד כמעט את כל ריחו.
במיצוי שרף חי (Live resin) , מיד לאחר הקציר מקפיאים את הפרחים בטמפרטורות נמוכות מאוד ובכך משמרים את פרופיל טרפנים מדוייק מאוד של הצמח- ולכן המיצוי נקרא "חי". לאחר מכן ממצים את הפרחים למיצוי בריכוז גבוהה במיוחד של חומרים פעילים – קנבינואידים וטרפנים. מדובר על ארומות וטעמים חזקים במיוחד שכל חובב קנאביס היה שמח לנסות, ההשפעה ארוכה ומרוממת אך יכולה להיות גם כבדה ומרדימה בהתאם לזנים מהם הוכנו המיצויים.

כל הזכויות בצילום שמורות למגזין ׳תרבות גידול׳

דברים שחשוב לדעת לגבי מיצוי שרף חי

קודם כל חשוב לציין- הכנת מיצויים צריכה להעשות בתנאי מעבדה תחת תנאי בטיחות נוקשים. זה אינו תהליך אשר אפשר לבצע בבית בבטחה. מדובר על חומרים מסוכנים, לרוב דליקים ופעולה לא נכונה יכולה להיגמר באסון. נסביר את התהליך מאחר ואנשים הרוצים להיכנס לתעשיית הקנאביס בישראל ובעולם, רצוי שיבינו התהליך הפשוט של הכנת שרף חי (Live resin) מאחר והמיצוי הזה הוא מהמיצויים הנפוצים בעולם הקנאביס ומשתמשים בו  בכל התחומים, מעישון כנובן  והכנת מוצרי צריכה למאכל ועד מוצרי קוסמטיקה וכו'.

כל הזכויות בצילום שמורות למגזין ׳תרבות גידול׳

תהליך הכנת המיצוי

קודם כל כמו שציינו, מיד עם קציר הפרחים יש להקפיא את התפרחות. אל תתמהמהו, הכינו את המקפיא מראש וקבעו את הטמפ' הנמוכה ביותר האפשרית. ישנן מעבדות אשר מקפיאות את הפרחים למינוס 40 מעלות צלזיוס ולקראת תהליך המיצוי עצמו יורדות למינוס 80 מעלות. תהליך זה עולה המון אנרגיה ואפשר להסתפק במינוס 4-10 מעלות. זכרו ככל שיהיה קר יותר נשמור על יותר טרפנים במיצוי.

לאחר שהפרחים קפואים ושמרנו על כל הטרפנים והקנאבינואידים נעבור לתהליך מיצוי השרף החי- השיטה המקובלת לרוב היא עבודה עם גז בוטאן – מיצוי BHO. זהו תהליך ידוע שמשתמשים בו רבות למצות גם פרחים יבשים ואף טריכומות. הבוטאן פועל בתור ממיס ומפריד בין הקנבינואידים והטריכומות העשירות בטרפנים לבין החומר הצמחי כדי לייצר קנאביס מרוכז מאוד. מכניסים את הפרחים הקפואים לצינור ברזל ומעבירים דרך הצינור את הבוטאן. מתחתית הצינור תצא תמיסה של טרפנים קנאבינואידים ובוטאן.
לאחר שלב זה לרוב במעבדות יחממו מעט את התמיסה בכדי לאדות מהר את הבוטאן החוצה. לאחר שמסירים את הממיס יוצקים את התערובת שנותרה למגש ונותנים לו להתייבש ולהתמצק , התוצאה- היא מיצוי חזק במיוחד עשיר בטרפנים בצורת יריעה שקופה ודקה בצבע זהב. למוצר הזה קוראים בדרך כלל שמן חשיש (BHO).

חשוב לציין כי מעבדות מקצועיות משתמשות בציוד מיוחד שתוכנן בקפידה כדי לבצע את כל התהליך הזה בצורה אופטימלית. ישנן מאות חברות ברחבי העולם שמוכרות ציוד מיצוי מקצועי שיכול למצות עשרות מאות קילוגרמים של פרחים ביום, תפוקה הכרחית בשווקים בהם הביקוש כה רב כמו ארצות הברית.

תוכלו לצפות בסרטון מפורט על הכנת שרף חי כאן 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן