צמח קנאביס מסוג או ג׳י קוש

או ג׳י קוש (OG Kush): אז מה הסיפור מאחורי הזן הנודע בעולם?

אנחנו יכולים להכריז באופן חד משמעי שהזן או ג'י קוש (OG Kush) הוא ככל הנראה הזן המפורסם ביותר ואולי השם הגדול ביותר כיום בעולם הקנאביס. אבל כמה אנחנו באמת יודעים על זן הקנאביס הפופולרי ביותר בעולם? הסיפור המלא במאמר הבא.

או ג׳י קוש (OG Kush) הוא זן עם סיפור רקע די מסתורי ומלא בשמועות שונות. הצמח גודל, הועבר הלאה ועבר כל כך הרבה שינויים, עד שיש אנשים הטוענים שאין בכלל דבר כזה זן או ג'י קוש "אמיתי". למעשה, המקור שלו הוא מספר זני קנאביס אקראיים שונים. אז איך אנחנו באמת יודעים כל כך הרבה על השושלת שלו?

הטענה שהוא שילוב של קמדוג (Chemdawg) והינדו קוש (Hindu Kush) היא ניחוש פרוע, בלשון המעטה. למעשה, סביר להניח שאין שום קשר בין חלק גדול מהזנים שנחשבים בתור "או ג'י קוש" לבין האו ג'י קוש המקורי.

מעבר לזה, המשמעות של "OG" עדיין לא מספיק ברורה. לפי האמונה הרווחת, הצמח הזה גדל וטופח במקור ליד האוקיינוס השקט על ידי קבוצה של מגדלי קנאביס בקליפורניה, שהחליטו לשלב קמדוג ביחד עם קוש תאילנדי או קוש היברידי. עם זאת, אין שום דרך לדעת אם הסיפור הזה באמת נכון ולמרות כל המסתורין שסובב סביב הזן הזה, או ג'י קוש הוא אחד מהזנים הפופולריים ביותר בכל הזמנים.

White Widow x OG Kush
Photo credit: Nickel Bag of Funk on VisualHunt.com. White Widow x OG Kush

הרקע הכללי לזן המפורסם או ג׳י קוש (OG Kush)

הסיפור של או ג׳י קוש (OG Kush) מתחיל בהרי ההינדו קוש הנמצאים בצפון מזרח אפגניסטן, המקום ממנו מגיע החשיש הכי טוב בעולם. במהלך שנות ה-60 וה-70, הרבה מאוד היפים חצו את המדינה בדרכם להודו וגילו סוג חדש של קנאביס מקומי שגדל בשיטות מסורתיות בלבד. הטעם והניחוחות של הפרחים האלה היו שונים מכל מה שהכירו עד לאותה העת – הם הציעו השפעות, טעמים וריחות שונים לגמרי.

מתחילת שנות ה-60 ועד תחילת שנות ה-80, אותם מטיילים לא הפסיקו לייבא את הזרעים של הצמח המדהים שזה עתה התגלה, אשר בהדרגה הפך לפופולרי יותר ויותר גם במדינות המערב. בסוף שנות ה-70, מגדלי הקנאביס כבר למדו והבינו את היתרונות הרבים שמציעים הצמחים מאפגניסטן לכל מי שמוכן לגדל למרות שזה נוגד את החוק: צמחים קטנים שגדלים מהר ומציעים יותר טריכומות. שילובי הזנים הללו יחד עם זנים מקומיים הובילו לתוצאות יוצאות דופן. זו הייתה למעשה תחילתו של עידן חדש – עידן מלא בפרחים שמנים, טעימים וחזקים.

JB OG Kush
Photo credit: Dank Depot on VisualHunt. JB OG Kush

המקור של או ג׳י קוש (OG Kush)

עם התגברות המלחמה של הממשלות במדינות המערב כנגד הגידול והשימוש בסמים, מגדלי הקנאביס חיפשו מקלט בתוך הבית. הם גילו שקשה מאוד לגדל בבית את הזנים המסורתיים והגבוהים בעוד שלעומתם הצמחים המהירים, הדחוסים והנמוכים יותר היו פשוט מושלמים.

המקור של האו ג'י קוש הוא בארצות הברית ב"תקופת האיסור" (Prohibition Era). בשנות ה-90 מגדל קנאביס מפלורידה בשם מאט "באבא" ברגר יצר זן על ידי שימוש בפרחי נורת'רן לייט (Northern Light) והוא קרא לו באבא (באנגלית: Bubba), מכיוון שכך סבתו נהגה לקרוא לו. ברגר היה מפורסם עוד לפני זה, בזכות הפיתוח של אגדת קנאביס אחרת –  קריפטונייט (באנגלית: Kryptonite), זן חזק שמכונה לעיתים "קריפי". על פי האגדה, "קריפי" הפך ל"קוש" אחרי שאחד מהחברים של ברגר התחיל לקרוא לו "קוש בריז" (פירות יער) בגלל שהפרחים שלו היו דחוסים, צבעוניים ועגלגלים. העובדה שקרא לו כך הייתה מקרית לחלוטין, מכיוון שבאותה העת הוא עדיין לא ידע עד כמה הזנים שהגיעו מהרי הקוש היו דומיננטיים בזן ההיברידי הזה.

במשך שנים ה"קוש" הזה היה אחד מהסודות הכמוסים ביותר בקרב צרכני הקנאביס בפלורידה. עם זאת, רק כאשר הוא הגיע ללוס אנג'לס ולידיו של ג'וש די, האיש שהפך לממציא של זני האו ג'י קוש המודרניים, הוא התחיל לצבור פופולריות. למרות שהוא לא היה הצמח הכי קל לגידול (רגיש מאוד לאור, דשנים, עקות, ונטה לייצר זרעים ופרחים זכריים כשהוא בסטרס), ג'וש די הבין איך להפיק ממנו את המיטב.

הוא שיתף את הפרחים החדשים עם מספר חברים ומגדלי קנאביס שהכיר, והם עזרו לו להפיץ את האו ג'י קוש ברחבי העולם באמצעות שפע של זנים היברידיים כגון: ספייר או ג'י (Sapphire OG), ראסקלס או ג'י (Raskal's OG), טאהו או ג'י קוש (Tahoe OG Kush), לארי או ג'י (Larry OG) וגם סן פרננדו ואלי או ג'י קוש (San Fernando Valley OG Kush). בנוסף, ישנם זנים היברידיים מפורסמים רבים, בעיקר גרסאות שונות של בובה קוש פרה-98 (Bubba Kush Pre-98), פרפל קוש (Purple Kush) וגם ראספברי קוש (Raspberry Kush). כיום, הרבה מהזנים ההיברידים של קליפורניה מגיעים מהזן הזה.

המשמעות של או ג'י (OG)

המונח "קוש" היה כללי מדי, במיוחד בגלל הקשר שלו לרכס הרים המשתרע דרך אפגניסטן, דרך צפון פקיסטן ועד לטג'יקיסטן. ג'וש די והצוות שלו החלו במהרה לקרוא לזן של החוף המערבי בארה"ב בשם "או ג'י קוש". מאז ועד היום קיים דיון סוער בקרב חובבי הקנאביס לגבי מה באמת המשמעות של או ג'י ושל או ג'י קוש. לאור הפופולריות שלו בלוס אנג'לס, אנשים רבים חושבים שמדובר בכלל בראשי תיבות של Original Gangster, מחווה לסצנת ההיפ הופ של קליפורניה בתחילת שנות ה-90.

אנשים אחרים מוכנים להישבע שזה בכלל ראשי תיבות של "Ocean Grown" בגלל שהוא גדל ליד האוקיינוס ובתור זן כזה, אפשר לגדל אותו אך ורק בסביבת האוקיינוס השקט. ג'וש די בעצמו החליט לסיים את הויכוח הזה כאשר אמר "קראנו לזה OG כי זה היה אותנטי.. המקורי". בסלאנג של קליפורניה, המשמעות של OG היא מישהו או משהו שמכבדים אותו – מדובר בכבוד שצריך להרוויח. השם הזה היה להיט בתעשיית המוזיקה ואף היווה השראה לכמה מאומני ההיפ הופ והראפ הטובים ביותר באותה תקופה.

מורשת ואבולוציה

הריח והטעם החזקים של האו ג'י קוש הפכו במהרה לכלי שיווקי שלא הרבה מגדלי קנאביס יכלו לעמוד בפני הפיתוי להכליא אותו בכדי לנצל את הביקוש שהלך וגבר באותה עת לקנאביס חזק במיוחד. מגדלים רבים התמקדו אך ורק בארומה, בהשפעה או במראה הכללי של הפרחים ובכך, באופן לא מודע הם שיפרו גם תכונות אחרות של הזן.

משפחת הקוש מייצרת גם היום חלק מהפרחים היקרים והמבוקשים ביותר שיש בעולם. התרומה של זן זה לעולם הקנאביס המודרני הייתה פשוט אדירה. כתוצאה משילובו ביחד עם הקנאביס המודרני והשפעתו על תרבות הפופ, או ג'י קוש שינה את המשחק והפך את זן זה לכל מה שצרכני קנאביס רבים חיפשו בצמח הקנאביס.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן