פרח קנאביס מיובש

אחסון קנאביס: למצות את הפוטנציאל של הצמח

אחד מהדברים החשובים, כאשר יש בידנו תפרחת קנאביס משובחת, הוא אחסונה בצורה נכונה. כאשר צמח קנאביס סיים את תהליך היישון שלו (קיורינג) הוא מגיע לאחוז לחות מסויים בו הוא טוב במיוחד לעישון, לרוב בין 8%-15%, לאחר תהליך זה נרצה לאחסן את הפרחים בצורה נאותה. הבעייתיות העיקרית באחסון לקוי היא חזרה של לחות עודפת לפרחים וחוסר אוורור של כלי האחסון. במצב זה יכולים להתפתח עובשים שיחסלו את התפרחת. בנוסף הטרפנים יכולים להעלם ואיתם הטעם והריח שמייחדים כל זן ואף יש להם השפעות רפואיות ופסיכואקטיביות.

צנצנת זכוכית: הדרך הכי טובה לאחסן את הקנאביס שלכם

הצורה הטובה ביותר לאחסון קנאביס בצורה ביתית היא בצנצנת זכוכית (דוגמא לצנצנת כזו). לא כל צנצנת זכוכית תתאים למשימה. הצנצנת האידאלית תיהיה צנצנת חמוצים עם סגירה אטומה במיוחד, ובנוסף, במידה ואפשר מצאו צנצנת בצבע כהה. כאשר הזכוכית שקופה ופרחי הקנאביס חשופים לאור , לאט יחל תהליך חמצון של הTHC לCBN, קנבינואיד פחות פסיכואקטיבי שנותן תחושת עייפות כבדה.
במידה ותרצו להשתמש בצנצנת ביתית רגילה, תוכלו להשתמש בצנצנת ריבה או דבש. נקו היטב את הצנצנת וייבשו אותה היטב.
לא כדאי להשאיר הרבה אוויר בצנצנת מאחר והלחות בו יכולה להזיק לצמח אף היא. לכן מלאו את הצנצנת כ75% מנפחה.
לבסוף אחסנו את הצנצנות שלכם במקום קריר יבש וחשוך.

בנוסף ישנם מגוון מוצרים מפלסטיק אשר יוכלו לספק מיכל מצויין לשמירה על הפרחים, ואף מיכלי אחסון חכמים השולטים בטמפרטורה ובלחות באופן מוחלט וניתן לאחסן בהם קנאביס בצורה מקצועית בבית.

פרח קנאביס מיובש בצנצנת
Photo credit: elsaolofsson on Visualhunt

חשיבות שמירת הלחות בעת אחסון הקנאביס

כמו שציינו בהתחלה, אחוז הלחות האידיאלי בפרח הוא בין 8%-15%, אך כדי לשמור על הפרח בלחות כזו צריך לספק לו סביבה בלחות של 50%-60%. בסביבה זו הוא ישמר את הריחות והטעמים בצורה מירבית וייתן לנו חוויה מלאה ומספקת.

הדרך הטובה ביותר להגיע לאחוזי לחות אלו בסביבת הפרח היא שימוש בשקיות לחות. ישנן מספר חברות המספקות שקיות אלו, Boveda היא אחת המפורסמות שבהן. לכל חברה ישנן שקיות עם מספר רמות לחות שונות, אנו ממליצים לקנות שקיות שיספקו רמות לחות של 55%-60%. החליפו שקיות לפי הוראות היצרן, לרוב מדובר על שלושה חודשי שימוש בשקית בודדה.

במידה ולא תרצו לקנות מוצר כגון זה, ניתן פשוט לאחסן את הפרחים בצנצנת לבדם. במקרה בחרתם בדרך זו, פתחו את הצנצנת פעם בשבוע לכמה דקות במקום יבש, תנו לאוויר להתחלף באוויר חדש. במידת הצורך הוציאו את הפרחים למספר דקות מועט (רק בחדר יבש בלחות של 55%-65%). לאחר חודשיים של אוורור פעם שבוע, תוכלו להמעיט בפתיחות ולהסתפק בפעם בשבועיים.

צפו בסרטון מפורט המתאר כיצד לאחסן את הקנאביס שלכם.

אחסון תפרחות בשקית פלסטיק: טעות של מתחילים

מגדלים וותיקים יעידו עד כמה אחסון קנאביס ראוי חשוב על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל של הפרחים שגידלתם בעמל רב. רבים עשויים לאחסן קנאביס בשקיות זיפ-לוק מפלסטיק, דבר הטוב לאחסון זמני אך נורא לאחסון לטווח ארוך עקב שקיפות השקית וחדירת אוויר אליה. כמו כן בשקית הפרחים יכולים להתפרק וכך טרפנים רבים יותר יתאדו מן הפרח והוא יאבד אט אט מטעמו וריחו.

לסיכום, אחסון פרחים נאות ישמור על תפרחת שלכם ריחנית בעלת טעמים חזקים, לא יחמצן קנבינואידים כגון THC ולא יגרום לירידה בהשפעה ובתועלת הרפואית. אחסון קנאביס נאות יכול לעזור לכם לשמור על פרחים של זנים מיוחדים לשנים רבות ובאיכות גבוהה במיוחד.

שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן