חשיש

הכנת חשיש: 5 שיטות להכנה בבית

חשיש הוא סוג של תמצית המיוצרת על ידי הפרדת הטריכומות מצמח הקנאביס. טריכומות הם חלקיקים קטנטנים הנראים כמו קריסטל אשר נמצאות במיוחד בפרחים אך גם בעלים. החלקיקים הללו מכילים את הריכוז הכי גבוה של קנבינואידים כגון THC ו-CBD, כמו גם טרפנים שנותנים לצמח את הארומה שלו.

החשיש מיוצר על ידי הפרדת הטריכומות הללו מהפרחים ומהעלים של הצמח, וחימום/דחיסה שלהם כדי לייצר צורה חזקה ומרוכזת של קנאביס.
החשיש בדרך כלל מגיע בצורת קוביות בצבעים שונים. חשיש איכותי יותר (בדרך כלל) מגיע בצבע זהב-חום, בעוד שחשיש באיכות ירודה יהיה ירקרק כי הוא מכיל יותר חומרים של הצמח שאינם שרף.

איך להכין חשיש בבית

כדי להכין חשיש צריך להפריד את הטריכומות מפרחים יבשים. הטריכומות המופרדות ייצרו ביחד אבקה (הידועה בתור קיף או Kief), שאותה לוחצים ומחממים (אופציונלי) כדי לייצר קוביית חשיש. עכשיו נסביר לכם על 5 הדרכים הכי פופולריות להכנת חשיש. תזכרו שגם בעלים יש טריכומות, אז אתם יכולים להרגיש חופשי להשתמש גם בעלים.

חשיש
חשיש

גלגול בידיים

זאת כנראה הדרך הכי פשוטה להכין חשיש והיא לא דורשת שום ציוד. זאת גם אחת מהדרכים הכי מסורתיות כדי להכין חשיש והיא עדיין נפוצה באזורים מסוימים בהודו ונפאל. עם זאת, השיטה הזו לוקחת הרבה זמן וכמות החשיש שתצליחו להפיק בעזרתה תהיה קטנה. אז אם אתם מתכננים להכין חשיש בשיטה הזו, תכינו את עצמכם ליום עבודה קשה.

אתם תזדקקו ל-

  • צמח קנאביס לא מיובש. אל תשתמשו בצמח מיובש.
  • ידיים מאוד נקיות.
  1. לפני שאתם מתחילים, חשוב לוודא שהידיים שלכם נקיות. בשביל לקבל תוצאות כמה שיותר טובות מומלץ להשתמש בסבון ידיים רגיל ללא תוספת ריח.
  2. קחו את צמח הקנאביס והסירו את העלים והגבעולים.
  3. מקמו את הפרח בין שתי כפות הידיים שלכם והתחילו לגלגל אותו בתנועה מעגלית. אל תפעילו עליו יותר מדי לחץ כדי להימנע מזיהום החשיש עם חלקי הצמח האחרים.
  4. בתוך זמן קצר אתם תתחילו לראות שרף שחור ועבה על הידיים שלכם ובין האצבעות. זה למעשה ג'אראס, שהוא כמובן סוג של חשיש. העבירו את החשיש למשטח נקי ולחצו או עצבו אותו כדי ליצור צורת כדור או קובייה כרצונכם.

    אישה הודית עם ג'אראס על הידיים
    אישה הודית עם ג'אראס על הידיים. by: Roi Refaeli

סינון יבש

זאת אחת הדרכים הכי פשוטות שיש להכין חשיש. היא כוללת את סינון צמח קנאביס דרך מסננת דקה כדי ליצור קיף חזק מאוד שלאחר מכן תוכלו לדחוס אותו לצורת קובייה. כדי לקבל תוצאות אופטימליות, נסו להקפיא את צמח הקנאביס שלכם בתוך שקית עם רוכסן במשך לילה שלם כדי שיהיה קל יותר להפריד את הטריכומות משאר הצמח.

אתם תזדקקו ל-

  • צמח קנאביס
  •  רשת משי
  • נייר אפייה
  • כרטיס אשראי
  1. מקמו את נייר האפייה על משטח נקי, כמו שולחן האוכל שלכם. נייר האפייה צריך להיות קצת יותר גדול מרשת המשי שלכם כדי שתוכלו לתפוס את הטריכומות.
  2. מקמו את רשת המשי מעל לנייר האפייה. לאחר מכן, מקמו את הקנאביס מעל לרשת המשי. במידה ויש לכם חתיכות גדולות מדי של צמח הקנאביס, פרקו אותן לחתיכות קטנות יותר.
  3. השתמשו בידיים כדי להזיז את הקנאביס מסביב לרשת המשי כדי לעזור להפריד את הטריכומות משאר הצמח. אתם תראו כמות קטנה של קיף נוצרת על נייר האפייה מתחת לרשת.
  4. המשיכו להזיז את הקנאביס עד שהקיף מתחת לרשת יהיה כ-10-20% מהקנאביס שהשתמשתם בו. למשל, אם השתמשתם ב-150 גרם קנאביס אתם צריכים לקבל בערך כ-15 גרם קיף.
  5. ברגע שסיימתם עם הסינון, הגיע הזמן לאסוף את הקיף ולדחוס אותו. אנחנו ממליצים להשתמש בכרטיס אשראי כדי לייצור ערימה על נייר האפייה ופשוט ללחוץ אותו ולעצב אותו בתור קוביית חשיש.

ערבוב

עוד שיטה פשוטה כדי להכין חשיש בבית עם שימוש במספר אביזרים שיש כמעט בכל בית.

אתם תזדקקו ל-

  • צמח קנאביס
  • קרח
  • בלנדר
  • רשת משי
  • פילטר נייר למכונת קפה
  • קנקן מיץ גדול
  1. הכניסו את הקנאביס לתוך הבלנדר ביחד עם כמות מים שתכסה אותם והרבה קרח. הפעילו את הבלנדר במשך כדקה כדי ליצור תערובת עבה ומוקצפת.
  2. העבירו את התערובת דרך מסנן משי אל תוך הקנקן. תנו לתערובת לשקוע במשך 30 דקות.
  3. אתם תראו כמות קטנה של חומר בתחתית הקנקן. זה המיצוי.
  4. שפכו כשני שליש מהמים שבתוך הקנקן. עשו זאת לאט ובזהירות כדי שלא יקרה מצב שחלק מהחשיש שנמצא למטה יישפך.
  5. מלאו את הקנקן עם עוד קרח ותנו לתערובת לשקוע במשך 3 דקות נוספות. ברגע שהתערובת שקעה, יש לחזור על שלבים 4 ו-5 פעם נוספת לפני שממשיכים לשלב הבא. זה יעזור לכם להפריד את הצמח מהחשיש ככל האפשר.
  6. שפכו כמה שיותר מים מהקנקן שלכם מבלי לאבד חשיש. לאחר מכן, העבירו את שארית התערובת דרך פילטר הנייר למכונת קפה ולחצו בעדינות כדי להוציא את המים שנשארו.
  7. מה שנשאר בתוך נייר הפילטר זה החשיש. עכשיו כל מה שנשאר לכם לעשות זה ליהנות ממנו.

שקיות סינון לייצור חשיש

שיטה חדשה יחסית היא באבל האש (Bubble Hash) שדורשת קצת יותר ציוד. עם זאת, מדובר בשיטה מאוד יעילה שיכולה לייצר לכם כמות מכובדת.

אתם תזדקקו ל-

  • 4 שקיות סינון בגדלים שונים
  • צמח קנאביס
  • קרח
  • כף מעץ
  • 2 דליים
  1. מקמו את הקנאביס שלכם בתוך דלי עם הרבה קרח (כמה שיותר יותר טוב). לאחר מכן הוסיפו מספיק מים כדי לכסות את הקנאביס עד הסוף.
  2. ערבבו במשך 15 דקות. המים הקרים יהפכו את הטריכומות לשבריריות, בעוד שהערבוב יסייע להם לצאת לתוך המים.
  3. שימו את השקית הכי גדולה על הדלי השני ומתחו אותה לצדדים (כמו שעושים עם פח אשפה). לאחר מכן, הכניסו שקית קטנה יותר, בתוכה שקית נוספת ואז את השקית האחרונה, הקטנה מכולן.
  4. שפכו בזהירות את תערובת הקנאביס שנוצרה לתוך הדלי עם השקיות. אפשרו לתערובת לשקוע במשך רבע שעה.
  5. הסירו את השקית הראשונה (הקטנה ביותר). החזיקו אותה מעל לדלי ושיפכו עוד קרח מעל לתערובת כדי לאפשר לטריכומות שנשארו לצאת. נערו את השקית ואפשרו לה להתייבש, לאחר מכן שימו אותה בצד.
  6. חזרו על התהליך עם כל אחת מהשקיות. כל אחת מהן תכיל חשיש באיכות ובחוזק שונה. החשיש הכי טוב יהיה בשקית הראשונה שאתם מוציאים. שאר השקיות יכילו חשיש באיכות קצת פחות טובה.
  7. הסירו את החשיש מכל השקיות ותנו לו להתייבש על משטח לא דביק. אל תערבבו את החשיש מהשקיות השונות בשלב זה. ברגע שהם יבשים, דחסו כל ערימה בנפרד או שתעשו לכם תערובת של המיצוי מכמה רשתות, זה לחלוטין עניין של טעם אישי וכמה אתם אוהבים את החשיש שלכם ׳טהור׳ או ׳גס׳ יותר. כאשר משלבים בין המיצויים מרשתות שונות ניתן לקבל תוצרים נפלאים.

השתמשו במכונת סינון

זו הדרך הכי מקצועית שיש לייצר חשיש. מכונת סינון עובדת על אותו עיקרון של סינון יבש, אבל כל התהליך מתבצע בצורה אוטומטית. המכונה הזו היא בעצם מסנן אחד גדול שמסתובב כשמפעילים אותו ומפריד בין הטריכומות לשאר הצמח. המכונה הזו די יקרה ומחירה הממוצע באירופה עומד על 350 יורו.

אתם תזדקקו ל-

  • צמח קנאביס, עדיף קפוא
  • מכונת סינון

פשוט הכניסו את הקנאביס לתוך המכונה ולחצו על כפתור ההדלקה. המכונה תסתובב ותוציא את השרף מתוך הקנאביס כדי לייצר קיף חזק מאוד.

הפיכת קיף לחשיש

חלק מהשיטות שדיברנו עליהן (כמו סינון יבש ושימוש במכונת סינון) פשוט יוצרות קיף. יש שתי דרכים כדי להפוך את הקיף הזה לקובייה.

הדרך הראשונה היא על ידי שימוש בכוח. פשוט תדחסו את הקיף שלכם לצורה של קובייה (מומלץ להשתמש בהאש-פרס, מכשיר ייעודי לדחיסת חשיש). במידה ואין לכם האש-פרס ואתם רוצים להשתמש רק בכמות קטנה של קיף, אתם יכולים פשוט לעטוף אותו בנייר אפייה וללחוץ אותו בין האצבעות.

השיטה השנייה כוללת שילוב של שימוש בכוח ובחום. התהליך לוקח מעט יותר זמן, אז פירטנו בעבורכם את השלבים אחד אחרי השני.

  1. עטפו את הקיף בנייר צלופן כדי ליצור קובייה קשה, דחוסה והכי חשוב עמידה בפני מים.
  2. לאחר שעטפתם את הקיף בצלופן, עטפו אותו שוב בתוך נייר עיתון רטוב ושימו אותו בתנור בחום של 160 מעלות במשך 10 דקות.
  3. הוציאו אותו מהתנור ושימו אותו על משטח עמיד בחום. גלגלו אותו בעדינות ובצורה שווה על ידי שימוש במערוך.
  4. הרטיבו את החבילה שנוצרה עם מי ברז חמים, החזירו אותה לתנור ל-10 דקות נוספות. אתם יכולים לחזור על התהליך הזה כמה שבא לכם כדי לייצר חשיש איכותי.
  5. ברגע שסיימתם לחמם וללחוץ את החשיש שלכם, הכניסו את החבילה למקרר והשאירו אותה שם במשך לילה אחד. לאחר מכן תוכלו ליהנות מחשיש איכותי תוצרת בית.
שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן