צמחי קנאביס בטבע

השקיית צמחי קנאביס: כל מה שצריך לדעת

עודף השקיית צמחי קנאביס היא אחת מהטעויות הנפוצות ביותר שגורמות לבעיות בצמיחה, כגון תזונה לקויה ומחלות קנאביס שונות. בנוסף גם מחסור במים עלול לפגוע בצמיחת קנאביס. ישנם הרבה מאוד גורמים ומשתנים שמשפיעים על כמות המים שהצמח שלכם צריך לקבל, עליהם נפרט במאמר הבא.

עודף השקיית צמחי קנאביס היא אחת מהטעויות הנפוצות ביותר שגורמות לבעיות בצמיחה, כגון תזונה לקויה ומחלות קנאביס שונות. בנוסף גם מחסור במים עלול לפגוע בצמיחת הקנאביס. ישנם הרבה מאוד גורמים ומשתנים שמשפיעים על כמות המים שהצמח שלכם צריך לקבל, עליהם נפרט במאמר הבא.

שלב וגטטיבי

צמח הקנאביס דורש כמות שונה של מים בהתאם לשלב הבגרות שלו. הקו המנחה הספציפי שעליו נדבר היום מתייחס לצמחים בוגרים וכאלו שהתחילו כבר את תהליך הפריחה. לעומתם, ייחורים וזרעים שנבטו צריכים מעט מאוד מים ומאידך לחות גבוהה. בהתחלה הקפידו על השקיית צמחי הקנאביס עם זרם חלש של מים בכדי לשמור על התפתחות שורשים תקינה. יש לחכות שהאדמה תתייבש לחלוטין בין השקיה להשקיה. פרק הזמן בין השקיות משתנה ותלוי באקלים, בטמפ׳, בגודל העציץ, בזן אותו אתם מגדלים וכו׳, אבל בדרך כלל זה יקח בין יום לכמה ימים. הכי חשוב הוא שתהיו בתשומת לב לגבי הנראות של הצמחים ומהירות ניקוז המים. ככל שהצמח יהיה בריא יותר, הוא יצרך יותר מים ויגדל בהתאם.

סוג מצע הגידול בו תשתמשו

סוג המצע בו אתם מגדלים את הצמח ישפיע מאוד על כמות המים שהצמח יכול לקלוט. צמח הקנאביס אוהב אדמה עשירה ואוורירית שסופגת ומנקזת את המים בצורה טובה. במידה והניקוז לא טוב מספיק, האדמה תישאר רטובה יותר מידי זמן מה שעלול להוביל לבעיות רבות כגון מחסור במינרלים, ריקבון שורשים, מזיקים וכו׳. על מנת לייצר חללי אוויר בתוך מצע הגידול וככה לדאוג שלשורשים יהיה עוד חמצן, מומלץ לשלב אדמה עשירה בעלת מגוון ביולוגי רחב בתוספת פרלייט/וורימקוליט או כל דבר אחר שיאוורר את מצע הגידול שלכם.

נפח העציץ

גורם בעל השפעה על האיזון הכללי בין הפחתת הלחות לבין הניקוז. אם אתם מגדלים צמח קטן בתוך כלי קיבול גדול, הצמח שלכם צפוי לטבוע הרבה לפני שיזכה לצאת לפריחה. כמו כן, יכול להיות שתחוו בעיות במידה והצמח יהיה גדול מדי בשביל העציץ שלו, כאשר הצמח נמצא במצב של קשירת שורשים. זאת גם סיבה לכך שאנשים רבים מתחילים לגדל את הזרעים בעציצים קטנים ושותלים מחדש בעציצים גדולים יותר תוך כדי שהם גדלים. עציץ קטן לזרעים יקל עליכם להימנע ממצב שאתם משקים אותם יותר מדי בטעות.

תנאים סביבתיים הקשורים בטמפ׳ ובאור

צמחי הקנאביס יגדלו בצורה שונה בהתאם לתנאים הסביבתיים. צמח שגדל באזור קר יגדל לאט מאשר צמח שגדל באזור חם. גם לעוצמת האור יש תפקיד מרכזי כאן, צמחים המקבלים יותר חום ואור דורשים יותר מים ודשן, מאשר צמחים הגדלים תחת אור חלש וטמפרטורות קרירות.

סימנים המעידים על כך שצמחי קנאביס צמאים

צמחים ״עייפים״ ונבולים

אם צמח הקנאביס שלכם צמא מאוד, הוא ינבול. הצמח יתחיל להיראות חולה וחיוור די מהר – אי אפשר לפספס את זה. העניין פה הוא שצמחים שנבלו בגלל מחסור במים דומים לאלה שנבולים בגלל עודף מים. ההבדל הוא שצמחים שסובלים מעודף מים בדרך כלל מקבלים גוון ירוק כהה, מתקפלים ונופלים כלפי מטה. בדרך כלל זה צריך להיות ברור אם הצמח נבול בגלל עודף או חוסר במים: אם האדמה יבשה לגמרי ואתם יודעים שלא השקיתם את הצמח זמן מה, סביר להניח שהמראה של הצמח שלכם מעיד על מחסור במים ולא על עודף.

זכרו, תמיד עדיף להשקות פחות מאשר להשקות יותר! ייתכן שגם העלים שלו ישנו גוון לחום-צהבהב. בעוד שזה נורמלי לחלוטין לצמח לפתח עלים צהובים בשבועות האחרונים של הפריחה, צמח צעיר ובריא לא צריך שיהיו לו הרבה עלים חומים-צהובים יבשים.

אדמה רטובה מידי

קחו את האצבע ובדקו חמישה סנטימטרים לעומקו ואז תקבלו מושג כמה החלק העליון של האדמה יבש/רטוב. באופן כללי זכרו שכאשר האדמה רטובה העציץ כבד מאוד אל מול אדמה יבשה שתמיד תהיה קלה ובהירה באופן משמעותי.

השקיית צמחי קנאביס בצורה הנכונה

במקום לתת לצמח שלכם קצת מים לעיתים קרובות, השקו אותו בכמות גדולה יותר לעיתים רחוקות יותר. אבל מהי כמות המים הנדרשת?
כמות מספקת אמורה לכסות בערך 40% מגודל העציץ. כמות מים כזאת תספק לשורשי הצמח את כל מה שהם צריכים, מבלי לגרום להצפה ולהזמין פתוגנים. כאשר אתם משקים את הצמח, כוונו בהתחלה למרכז שלו. אחרי שנתתם לשורשים לנשום, השקו גם את הצדדים של העציץ. השיטה הזו תעודד את הקצה של השורש להתפרש לצדדים וכך הוא גם יגיע לחומרים המזינים הנמצאים בחלק העליון ובמרכז העציץ. בסיום ההשקיה ודאו כי העציץ מנוקז ממים בכדי לשמור על סביבה נקייה.

החשיבות של מידת החומציות (PH)

חשוב מאוד להקפיד על רמות pH תקינות במים. אם רמות ה-pH במים גבוהות או נמוכות מדי, הצמח לא יוכל לספוג חומרים מזינים.
כאשר אתם מגדלים באדמה, טווח רמות ה-pH במים צריך להיות בין 6.3 ל-6.5 אם אתם מגדלים בשיטה הידרופונית, רמות ה-pH צריכות להיות נמוכות יותר, בטווח 5.5-6. לרוב כאשר משתמשים במי ברז רמות ה-ph יהיו גבוהות מהערכים הרצויים. חשוב להקפיד לבדוק את רמות ה-ph לאחר שהוספתם את כל הדשנים והתוספים מכיוון שאלה משנים את הערכים.

דרכים שונות להשקיית צמחי קנאביס

אם אתם נעדרים רק לכמה ימים, אז סביר להניח שהצמח שלכם יהיה בסדר, אבל אם אתם עוזבים לתקופה ארוכה יותר תצטרכו לדאוג שהוא יקבל את התשומת לב הראויה לו.

פתרונות השקייה חדישים וישנים

מערכות עם טפטפות הן דרך מצוינת לספק לצמחים שלכם מים לאט ובאופן רציף. במקום להשקות את האדמה מדי פעם, מערכת השקיה כזו מספקת מעט מים באופן רציף וקבוע שמספקת את הצמח. ישנן מערכות חדשות וטובות אשר מחוברות למיכל מים, ובעזרת משאבה שמעלה את לחץ המים ניתן לדחוף את המים מהמיכל אל עבר הצינור שמזין את הטפטפות אשר בתורן משקות את הצמחים.

השיטה האולד סקול (אבל עובדת יופי יופי) היא לקחת בקבוק ריק ולנקב כמה חורים בפקק, לאחר מכן מלאו בו מים, חפרו בור קטן באדמה או בעציץ הסמוך לצמחים והניחו את הבקבוק הפוך על הצד של הפקק עם החורים. זו לא השיטה הכי ״מדעית״ שיש אבל היא לחלוטין תבטיח שהצמחים שלכם יקבלו מים במשך כמה ימים בודים.

אפקט חממה

בעזרת שקית ניילון פשוטה אפשר ליצור חממה קטנה שממחזרת את המים שהצמח מאדה דרך העלים. מקמו מספר מקלות מעץ בכל פינה של העציץ כדי ליצור תמיכה. לאחר מכן, השקו את הצמח וודאו כמה שאפשר שהוא נמצא באזור ללא שמש ישירה, במידה והוא באדמה אתם יכולים לשים מעליו רשת הצללה, במידה והוא בעציץ הזיזו אותו לאזור מוצל.
לאחר מכן קחו שקית פלסטיק גדולה מספיק בכדי לכסות את הצמחים ומקמו אותה מעל למקלות העץ. השתמשו בחתיכת חוט כדי לקשור את השקית למקלות כדי למנוע ממנה לעוף, אבל וודאו שעדיין יש מקום לאוויר כדי להיכנס. הנוזלים למעשה יעלו והשקית תטפטף אותם בחזרה לצמח ולאדמה, וכך ייווצר מעגל שיקנה לכן זמן עד שתחזרו הביתה ותוכלו לטפל בצמחים בצורה ראויה.

שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן