תפוזי ולנסיה

ולנסין (Valencene): טרפן אנטי דלקתי ואנטי אלרגני

אחד מהטרפנים הרבים הנמצאים בפרחי קנאביס הוא ולנסין (Valencene), טרפן המייצר ניחוחות נהדרים של מתיקות, הדרים, תפוזים, אשכוליות, קלמנטינה, עשבי תיבול ועץ. בנוסף לעובדה שהוא מענג את החושים. הולנסין (Valencene) יעיל בדחיית מזיקים כגון קרציות ויתושים. הטרפן הנהדר הזה קיבל את שמו מתפוזי ולנסיה, אחד הפירות בו הוא נמצא בשפע.

איזה השפעות ויתרונות רפואיים עשויים להיות לטרפן ולנסין (Valencene)?

ולנסין (Valencene) הוא עוד טרפן שהוכיח פוטנציאל מעניין בתחום הרפואה. הוכח כי למולקולה יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי אלרגית. הוא בעל פוטנציאל גם להילחם בנזקי עור הנגרמים מהשמש והוא יכול לשפר את יעילותן של תרופות כימותרפיות מסוימות.

המדע מאחורי ולנסין (Valencene)

מאמר משנת 2017 שפורסם בכתב העת Molecules מתעד מחקר שבדק את ההשפעות של טרפנים רבים שנמצאו בתוך השמן האתרי (החומר המקנה לצמח את ריחו האופייני) של הצמח מיריקה רוברה, על יעילותה של התרופה הכימותרפית דוקסורוביצין. השמן האתרי של צמח זה כולל את הטרפנים קריופילן, הומולן, טרנס-נרולידול, וכמובן ולנסין. הטרפנים שנבדקו במסגרת המחקר הזה נמצאו כמשפרים את יעילות התרופה כנגד תאים סרטניים רגישים ועמידים בחלקם.

מאמר משנת 2016 שפורסם בכתב העת Journal of Natural Products מדווח על התכונות של הולנסין המסייעות בהגנה על העור. קרני UV מהשמש עלולות לגרום לדלקת ולשינויים בפיגמנטים עקב עומק החדירה שלהם לתוך העור. זה עלול להוביל להתקמטות העור ולפגיעה במלנוגנזה (תהליך ביוכימי טבעי האחראי על ייצור פיגמנטים בעור המספקים את צבע העור ומגנים עליו מקרינת UV) באמצעות פעילות תעלת היונים (מבנה עשוי חלבונים הממוקם בקרום התא של כל התאים החיים) של הסידן. החוקרים גילו גם שלטרפן עשויות להיות השפעות טיפוליות על הפוטואג`ינג (שינויים אופייניים בעור הנגרמים על ידי חשיפה כרונית ל- UVA ו- UVB).

מאמר משנת 2011 שפורסם בכתב העת Archives of Pharmacal Research דן בפעילות האנטי-אלרגית של טרפנים הנמצאים בקני שורש של מיני הצמחים גומא הפקעים, כולל ולנסין. במסגרת המאמר הסבירו שהטרפנים האלה ביחד עם ולנסין מציגים את ההשפעות המעכבות הגבוהות ביותר, והציגו את ההשפעות האנטי האלרגיות בעכברים.

זני קנאביס עשירים בולנסין

זנים עשירים בולנסין הם אידיאליים לאנשים שאוהבים את הטעם והריח של התפוזים וההדרים בפרחים שלהם. הטרפנים מוסיפים קצת ריח וטעם חריפים וזה משתלב היטב במאכלים ומשקאות מסוימים. הנה כמה זנים שמכילים את הטרפנים האלה.

טנג'י: זן סאטיבה שמקורו בזנים קליפורניאן אורנג' וסקאנק. רמות ה-THC הבינוניות שלו מביאים לתחושות מרוממות מצב רוח ומסייעות בשיפור רמות הריכוז. ניחוחות ההדרים והסקאנק שלו הופכים את חווית העישון לתענוג.

אייג'נט אורנג': הזן הזה יוצר את האיזון המושלם עם 50% גנטיקה של סאטיבה ו -50% גנטיקה של אינדיקה, יספק לגוף שלכם סטלה נהדרת וימלא אתכם באנרגיה ובמוטיבציה. הזן הזה הופק מהזנים ג'קס קלינר, אורנג' סקאנק, וספייס קווין, ערבוב המביא לטעם מאסיבי של לימון חמוץ. רמות ה-THC הגבוהות שלו הופכות את השפעת הסטלה למיידית והיא מחזיקה מעמד במשך זמן רב.

ACDC: הולנסין הוסיף לזן הזה טעם הכולל נגיעות של הדרים, מתיקות, סוכר, לימון ותפוז. ה-ACDC עשיר ב- CBD, עם רמות THC של בין 2-6%, מספק סטלה מרגיעה, נהדר לשימוש בשעות היום.

שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן