עיניים אדומות

למה קנאביס גורם לעיניים אדומות?

עיניים אדומות הם אחד הסימנים הכי ברורים לכך שמישהו עישן קנאביס. למרות שזה לא סיפור אם אתם מעשנים לבד בבית, במידה ואתם מנסים להסתיר את העובדה שעישנתם, העיניים האדומות בהחלט יכולות להסגיר אתכם. השתמשו בטיפים בכתבה הזו כדי ללמוד איך להפחית את האדמומיות בעיניים אחרי שעישנתם ואיך למנוע את זה מלכתחילה.

לאחר צריכת קנאביס, חובבי הצמח מראים כמה סימנים שמסגירים את זה שהם עישנו. מלבד העובדה שהם מצחקקים ללא שליטה, חיוך מטומטם מרוח על פניהם והתיאבון שלהם מוגבר, עיניים בצבע אדום הן אחד הסימנים הברורים ביותר לכך שמישהו צרך THC.

להיות עם עיניים אדומות בזמן שאתם יושבים בכיף עם החברים שלכם זה לא ביג דיל. אבל אם אתם בדרך לעבודה או סתם למקומות ציבוריים, אנשים בקלות יכולים להבין שעישנתם. לכן, חשוב שתכירו כמה אסטרטגיות שיסייעו לכם להסתיר את העובדה שאתם תחת השפעת קנאביס.

מה גורם לעיניים להיראות אדומות?

כמובן שהעיניים שלכם יכולות להפוך לאדומות גם מסיבות שאינן קשורות לעישון קנאביס. חלק מהסימפטומים הנפוצים שיכולים לקרות כאשר העיניים הופכות לאדומות ואתם מסטולים אבל פיכחים, כוללים: כאב, גירוד, עיניים דומעות ועוויתות. הסימפטומים הללו נגרמים לעיתים קרובות בגלל מגוון בעיות, כגון: עיניים יבשות, דלקת הלחמית, התפרצות כלי דם, דלקת מפרקים, טריכיאזיס (צמיחת ריסים הפוכה / צמיחת ריסים אל העין) ובעיות עפעפיים.

המצב הזה יכול להיגרם גם מסיבות אחרות, למשל אם שתיתם יותר מדי אלכוהול, נשארתם ערים כל הלילה או קראתם ספר בסביבה שאיננה מוארת מספיק. המונח "אדמומיות בעיניים" (באנגלית:  Bloodshot Eyes) מתייחס למצב הזה בדיוק – האזורים הלבנים בעין נהפכים לאדומים בעקבות גירוי או קרע בכלי הדם.

עם זאת, שום דבר מכל מה שדיברנו עליו עד עכשיו לא מסביר מדוע הקנאביס הופך את העיניים לאדומות כל כך.

למה הקנאביס גורם לכך?

הקנאביס גורם לעיניים להפוך לאדומות משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא מכניזם הקשור בשינויים מערכתיים והשנייה קשורה לגירויים חיצוניים.

  • הקנאביס מפחית את לחץ הדם

ככל הנראה, זני קנאביס המכילים רמות בינוניות עד גבוהות של THC גורמים לירידה קלה בלחץ הדם. כתוצאה מכך כלי הדם והנימים מתרחבים, לפעמים יותר מדי – מה שגורם ליותר דם לעבור דרכם. לאחר עישון קנאביס כלי הדם הקטנים בעיניים מתרחבים ומספקים יותר דם לעיניים, מה שגורם להם להיראות אדומים. המכניזם הזה מבסס גם את ההשפעות הפוטנציאליות החיוביות של הקנאביס בכל הנוגע למצבים כמו גלאוקומה – מחלה הפוגעת בעצב הראייה וקשורה בהפעלת לחץ תוך עיני. הרחבת כלי הדם המתרחשת לאחר עישון קנאביס עשויה להפחית את הלחץ הזה ולסייע בהתמודדות עם המחלה.

  • עישון יכול לגרות את העיניים

הקנאביס יכול לגרום לעיניים אדומות גם באמצעות גירוי. כל אחד שמעשן קבוע חווה לפחות פעם אחת מצב שהעשן נכנס לו ישר לתוך העין. בעקבות פגיעת העשן בעין, מופיעה תחושה לא נעימה של צריבה שגורמת לעיניים לדמוע. עם זאת, במקרה כזה העיניים שלכם יחזרו לצבעם המקורי בתוך מספר דקות. בשאר המקרים הן יחזרו לצבען המקורי רק כאשר ההשפעה של ה-THC תתחיל להתפוגג.

איך להיפטר מעיניים אדומות?

יש מספר רב של שיטות שיכולות לסייע לכם להפחית את האדמומיות בעיניים. בין אם אתם בדרך למפגש משפחתי ובין אם לא יכולתם להתאפק מלעשן ג'וינט בהפסקת הצהריים שלכם, השתמשו בטיפים הבאים כדי להסתיר את העובדה שעישנתם.

  • טיפות עיניים

כיום תוכלו למצוא כמעט בכל בית מרקחת טיפות עיניים שמטרתן היא לטפל באדמומיות. טיפות העיניים יודעות לכווץ את כלי הדם בחזרה וכך לעזור להחזיר את העיניים שלכם למצבן הרגיל.

  • שתו הרבה מים

אם תשתו הרבה מים אז זה יפחית היובש שקשור לאדמומיות בעיניים מה שיגרום להן לחזור למצבן הטבעי מהר יותר.

  • הרכיבו משקפי שמש

אם שתי השיטות האחרות לא עבדו לכם אז המוצא האחרון הוא לשים משקפי שמש. כמובן שלא בכל מקום ובכל זמן תוכלו להרכיב משקפיים – אם אתם פוגשים את המשפחה לארוחת צהריים ביום שמשי, אז הכל בסדר. אם מדובר ביום סגרירי או שאתם מרכיבים אותן בשעות הערב, זה עלול לעורר חשד.

איך למנוע מהעיניים להפוך לאדומות כשמעשנים קנאביס?

טיפול בעיניים אדומות אכן עובד במקרים מסוימים, אבל לפעמים הסטלה שלכם חזקה מדי בשביל זה. אם העיניים שלכם נהיות אדומות בצורה קיצונית, אז כדאי לכם להתמקד במניעה מראש. השתמשו בטיפים הבאים כדי לדאוג שמלכתחילה העיניים שלכם לא יהפכו לאדומות.

  • עשנו זנים עם רמות THC נמוכות

אם בא לכם לעשן אבל אתם צריכים לפגוש אנשים עוד מעט, מומלץ לעשן קנאביס עם רמות THC נמוכות. הסיבה לכך היא, שקנאביס עם רמות THC נמוכות ורמות CBD גבוהות עדיין מציע השפעה נהדרת רק בלי תופעת הלוואי של העיניים האדומות.

  • אכלו, שתו או תאדו (עם וופורייזר) את הקנאביס שלכם

יש הרבה דרכים שונות לצרוך קנאביס. האופציות שציינו יפחיתו את הסיכויים שהעיניים שלכם יהפכו לאדומות כמו שקורה במצב של עישון רגיל. שימו לב שצריכת קנאביס בשיטות הללו עדיין עלולה לגרום לעיניים אדומות מפאת נוכחות מוגברת של THC.

האם עיניים אדומות זה דבר מסוכן?

לא. זה ממש לא דבר מסוכן. למעשה, זה עשוי אפילו לעזור לכם אם אתה סובלים מלחץ תוך עיני. עם זאת, עיניים אדומות עלולות להכניס אתכם לצרות בדרך אחרת – אם יגלו שאתם מעשנים קנאביס. אם אתם לא יכולים להרשות את זה לעצמכם שיגלו את זה מכל סיבה שהיא, עיניים אדומות עלולות להכניס אתכם למצב שאתם מעדיפים לא להיות בו. השתמשו בטיפים שהזכרנו למעלה כדי לדאוג שהעיניים שלכם יהיו במצב האופטימלי תוך כדי שאתם נהנים מקנאביס מתי שבא לכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן