אישה מחפשת גואנו במערת עטלפים

מה זה גואנו (Guano) ואיך להשתמש בזה בגידול קנאביס?

שימוש בגואנו עטלפים היא עוד דרך נהדרת לשפר את פוריות האדמה שלכם ולשפר באופן דרמטי את הארומה והטעם הסופיים של פרחי הקנאביס שלכם. את העטלפים ניתן למצוא כמעט בכל מקום ברחבי העולם - אחרי שלוכדים ומנקים אותם אפשר ליהנות משלל היתרונות שהם מציעים. אז עכשיו נסביר לכם הכל על גואנו: עד כמה הוא רב-גוני ואת כל היתרונות הנוספים.

מה זה גואנו (Guano)?

במילים פשוטות, זה דשן עטלפים (צואה). ניתן למצוא אותו בדרך כלל בשפע במעמקי מערות עטלפים במקומות כמו מקסיקו, ספרד, תאילנד, אינדונזיה, ג'מייקה, פרו, הודו וברחבי אסיה. גם גואנו של עופות ים הוא מצרך מאוד מבוקש והוא מורכב מעופות טורפים בלבד (אוכלי בשר). עטלף גואנו אינדונזי למשל הוא חלק מאוכלוסיית העטלפים הניזונים מפירות בלבד.

הדרך שבה אוספים את הגואנו הטרי ממערות עטלפים היא שיטה עתיקת יומין הכוללת שימוש בצוות עובדים אשר לובשים מסיכות מגן ופשוט אוספים את הצואה בידיים ומכניסים אותה לתוך דליים. אפילו צואת עטלפים מקומית היא מצרך מבוקש מאוד כי היא מאפשרת לחקלאים לשפר משמעותית את הפירות והירקות שהם מגדלים.

ערך תזונתי

אחד היתרונות הכי משמעותיים ב-Guano עטלפים הוא הערך התזונתי שלו. הערך התזונתי שלו משתנה בעיקר על פי האזור בעולם ממנו הוא הגיע.

חברות מסוימות מציעות מוצר אבקה המכיל ערך של 8-11 או 7-3-1, אלה הם בעלי הערכים המתאימים ביותר לשימוש בשלב הצמיחה, בעוד שמוצרים אחרים מתמקדים יותר בזרחן כגון 0-10-0 וגם 0-12-0 והם מתאימים יותר לשימוש בשלב הפריחה. לעיתים רבות מערבבים אותם עם מים קרים או עם תה קומפוסט ושמים אותו על האדמה ו/או הצמחים.

היתרונות של השימוש בגואנו

  • שימוש בגואנו עטלפים בתור חומר מזין במהלך שלב הפריחה ישפר ויחזק את הטעם הסופי של הטרפנים. מגדלי קנאביס רבים נהנים מפרחים איכותיים ומצופים בטרפנים בזכות השימוש בגואנו.
  • תודות לרמות הזרחן הגבוהות, שימוש ב-Guano עטלפים מעודד צמיחה של פרחים שמנים ומלאים, ענפים חזקים ועבים יותר (כדי לתמוך בפרחים הכבדים) והוא גם גורם להתפתחות של צלקות לבנות ועבות בשפע.
  • שימוש בגואנו עטלפים החל משלב השתילה ובמהלך שלב הצמיחה יכולים לשדרג את הצמח שלכם. מומלץ להשתמש במוצרים עם רמות חנקן גבוהות יותר במהלך תקופת הצמיחה.
  • בגלל שהגואנו מגיע ממקורות שונים ברחבי העולם, ניתן להשתמש בערכים תזונתיים שונים בשלב הצמיחה ושלב הפריחה, וגם לשלב מוצרי גואנו שונים כדי לייצר נוסחה ייחודית.
  • כאשר מערבבים את הגואנו עם תה קומפוסט ההשפעה לטווח הארוך תהיה מועילה מאוד, כולל: שיפור אוכלוסיית החיידקים הטובים והפטריות הטובות, שיפור איכות הקרקע והפוריות גם לשימוש עתידי.

    עטלפים
    Photo credit: Derek Keats on Visualhunt.com

אופן השימוש בגואנו

אחד הדברים הכי טובים בגואנו הוא כמה שהוא קל ופשוט לשימוש. אפשר להשתמש בו בשתי צורות שונות: הראשונה היא ערבוב של אבקת גואנו בסיסית עם מים קרים או עם תמצית קומפוסט. את התערובת שנוצרה אפשר להניח על האדמה. זאת דרך מצוינת לחדש ו״להצעיר״ את שטח הגידול שלכם בעזרת חומרים מזינים חשובים ויסודות קורט, שיסייעו לצמחים שלכם.

הדרך השנייה היא להפוך את אבקת הגואנו לנוזל עם תה ואז פשוט להאכיל את הצמחים. אפשר לקנות מוצר מוכן לשימוש או פשוט לערבב בעצמכם את הגואנו עם תה קומפוסט. עדיף להכין את זה לבד מאשר לקנות מוכן, כדי שתוכלו ליהנות ממגוון יתרונות.

הסבר על ערבוב גואנו עם מים קרים

מדובר בשיטה אולד-סקול להשגת תמצית גואנו ללא שימוש בחשמל או במשאבות. הכנת התמצית היא פשוטה מאוד וכל מה שתצטרכו זה אבקת Guano עטלפים, מים מתוקים (עדיף ללא כלור) ומקל לערבוב אבקת ה-Guano עם המים. בזמן שהוא מתערבב עם המים הוא לאט לאט מעביר את החומרים המזינים והחיידקים הטובים לתוך המים וייצור תערובת מוכנה לשימוש שאותה הצמחים אוהבים.

הסבר על ערבוב גואנו עם קומפוסט תה

השיטה היותר פופולרית היא הכנת קומפוסט תה עשיר בחומרים מזינים, המציע יתרונות לשיפור איכות האדמה לטווח הארוך. כדי לייצר Guano קומפוסט תה, תצטרכו דלי, אבן אוויר, משאבת אוויר, מקור מים, גואנו ודבשה גופרתית. השיטה הזו תגדיל את הספירה המיקרוביולוגיות והפטריות הטובות בצורה דרמטית ותאפשר ספיגה מהירה יותר של המרכיבים התזונתיים.

ממה צריך להימנע במהלך השימוש ב-Guano

  • לעולם אל תשאפו פנימה את האבקה אל תוך הריאות שלכם – אם אתם עובדים עם כמות גדולה אז שימו מסיכה על הפנים. שאיפת Guano עטלף עלולה להזיק לבריאות שלכם.
  • הקפידו להשתמש בתמציות שהכנתם באותו יום. אל תתנו להם לשבת בצד יותר מדי זמן כי זה עלול להוביל להיווצרות של חיידקים רעים.
  • שמרו על אבקת הגואנו עטלף או על התמציות הנוזליות שהכנתם הרחק מאור שמש ישיר ולא באזורים קרים. אחסנו את החומרים המזינים שלכם כראוי בתוך ארון חשוך.

    עטלף
    Photo credit: Javier Ábalos on VisualHunt

מסקנה

שימוש ב-Guano עטלפים הוא דרך מדהימה לשפר באופן אורגני את המראה, האיכות והארומה של פירות, ירקות וכמובן – צמחי קנאביס. מדובר בתוסף ידידותי למשתמש המיוצר באופן טבעי ברחבי העולם. כמו כן, תעשיית כריית ה-Guano יוצרת מקומות עבודה חדשים ומגבירה את הכלכלות המקומיות. כמו כל חומר מזין אחר, יש לספק אותו לצמחים ולאדמה במינון הנכון ולהשתמש בו בשילוב עם חומרים מזינים אחרים, כדי שצמחי הקנאביס יקבלו את כל החומרים המזינים שהם צריכים במהלך מחזור חייהם ועד לשלב הקציר.

בהתחשב בכל היתרונות שהשימוש בגואנו עטלפים מציע, במיוחד כשהוא יסייע לפרחים שלכם לצאת הכי טעימים שאפשר, מומלץ בחום להשתמש בתוסף האורגני הזה בגינת הגידול שלכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן