צמחים בריאים

מה זה טריכודרמה וכיצד היא מועילה לצמחי קנאביס?

לעיתים קרובות ניתן למצוא באדמה טריכודרמה כמו גם זנים שונים של פטריות. עם זאת, הבנת התפקיד הביולוגי והשימושיות שלהם יכולה לסייע בשיפור גידולי הקנאביס שלכם. במאמר הזה נסביר לכם הכל על פטריית הטריכודרמה, כיצד היא מועילה לצמחים ולאדמה ואיך היא יוצרת קשר סימביוטי עם אזור השורשים והמזון אשר נמצא באדמה.

מה זה טריכודרמה?

הטריכודרמה היא שם גנרי למספר רב של פטריות מועילות מאוד הקיימות בטבע באופן טבעי, ויש להן תכונות רבות כאשר משתמשים בהן בגידול אורגני. הן נמצאות בדרך כלל באדמה ובבתי גידול אורגניים שונים. הן הפטריות הנפוצות ביותר שנמצאות בטבע והן כוללות קרוב ל-90 זנים מאותו מין.

בדרך כלל קונים אותן בצורת אבקה או בצורת נוזל. אפשר להוסיף אותן לשורשים כדי לגרום לתהליך סימביוזה – כלומר, הטריכודרמה תגדל כעת על פני אזור השורש ותשמש בתור נתיב מטבולי מהיר נוסף לקבלת חומרים מזינים מהאדמה. הפטריות הללו באופן כללי עמידות באופן טבעי מפני חומרי הדברה כימיים, אך לא כל הזנים. בזכות הידע שלנו בגידול קנאביס אנחנו יודעים שככל שבית השורש יותר טוב, בריא וחזק – ככה הצמח יגדל מהר יותר. שימוש בטריכודרמה בשלב מוקדם יאפשר גדילה במסת השורשים מה שיגרום לתגובה מטבולית גבוהה יותר.

מה פטריות טריכודרמה אוכלות?

בדומה לחיידקים טובים, גם הפטריות האלה משגשגות במצעים עשירים בפחמן ובמקרה הזה גם בחנקן. הפטריות יגדלו, יתחילו לפרק חומר אורגני שגורם לשחרור קבוע של פחמן ובמקביל ישמרו על איזון בשרשרת המזון. תוכלו להוסיף חומר אורגני המכיל רמות פחמן גבוהות כגון פחם פעיל או קומפוסט כדי להבטיח שמערכת היחסים הסימביוטית בין השורשים והפטריות יעבדו בצורה יעילה מאוד.

ההבדל בין חיידקים טובים לפטריות

גם לחיידקים טובים וגם לפטריות טובות יש דבר אחד במשותף. מעבר לעובדה ששניהם יוצרים מערכות יחסים סימביוטית עם הצמחים, שניהם נקראים אורגניזם אווירני. המשמעות של זה היא ששניהם משתמשים בחמצן כדי לייצר אנרגיה דרך נשימה תאית. החיידקים אחראיים על צריכת החומרים המזינים והעברתם לצמחים ובנוסף יכולים להילחם בפתוגנים, בעוד שטריכודרמה ופטריות מועילות אחרות ישפרו את המערכת החיסונית של הצמחים ושל האדמה.

שליטה בפתוגנים

לטריכודרמה יש יכולת לשלוט בפטריות פתוגניות אחרות שעלולות להיכנס לשטח הגידול שלכם ולפגוע באדמה ובצמחים. מחקרים שונים הראו שפטריית הטריכודרמה היא אחת הדרכים הביולוגיות הטובות ביותר לשלוט בגינה אורגנית ותנטרל את כל הפתוגנים המאיימים.

אפשר להוסיף אותה מעל לאדמה שלכם או בתור תמיסה בריסוס עלוותי. יש אנשים שבוחרים להוסיף טריכודרמה כאשר הם מכינים קומפוסט ומכפילים את הפטריות לכמות של מיליארדים באמצעות חמצן. כאשר משתמשים בהם כדי למנוע היווצרות של פתגונים, לטריכודרמה יש עמידות טבעית בפני חומרי הדברה מלאכותיים, כלומר, לא ניתן להרוג את הפטרייה בקלות והיא במרבית המקרים תנטרל איומים שעלולים להיווצר.

הפטריות הללו מגוונות במיוחד וכדאי להשתמש בהם בשלב מוקדם ועד לשלב הקציר כדי לנצל את כל התכונות הטובות שיש להן להציע. המערכת החיסונית של הצמח תתחזק מה שיעלה את הסיכויים למימוש הפוטנציאל בתוצר הסופי.

עקה (סטרס) המטיבה עם הצמחים שלכם

צמחי קנאביס הראו שכאשר יש טריכודרמה באדמה הם הרבה יותר עמידים בפני לחצים סביבתיים כגון תקופות יובש או בצורת. תודות לרשת ההמונית הפעילה בקרקע השורשים מסוגלים להחזיק יותר מים ולהתפשט פחות, ולקדם נגישות רבה יותר לנוטריאנטים או מים.

יתרונות הקשורים לשימוש בטריכודרמה

  • הצמחים שלכם יקבלו עידוד לגדל מערכת שורשים פורה הרבה יותר, בכל הנוגע לגודל השורשים והעומק שלהם. השורשים יעברו דרך אדמה ויחפשו אחר כיסי אוויר, כך שככל שהשורשים יכולים להתרחב יותר לעומק, ככה הם יקבלו יותר מזון.
  • בשל העובדה שקיימת מסה נרחבת של פטריות המחוברת אל שורשי הצמח, היכולת של הצמח לשפר את החזקת המים משתפרת. בטווח הארוך זה יבטיח שהצמחים שלכם יהיו מסוגלים לסבול תקופות יבשות ולהגדיל את צריכת החומרים המזינים והזמינות שלהם.
  • המשמעות של שורשים גדולים היא בדרך כלל פרחים גדולים יותר, במיוחד כאשר מדובר בטריכודרמה. מכיוון שיש עלייה כוללת בספיגת חומרים מזינים ובנתיבים מטבוליים מהירים, התוצאה של זה תהיה שיפור בכמות היבול.
  • כאשר מגדלים קנאביס, צריך לעשות כל מה שאפשר כדי לעזור לצמח להוציא יבול טוב יותר. יתרון נוסף בשימוש בטריכודרמה הוא האופן בו הוא מסייע לפעולת הפוטוסינתזה. במהלך התקופה הזו הצמח מייצר הורמוני גדילה בשם פיטוהורמונים, שהם הורמוני גדילה טבעיים.
  • אם תשתמשו בפטריות טובות, אז תוכלו להפחית את כמות החומרים המזינים שאתם נותנים לצמחים שלכם. באמצעות מערכת היחסים הסימביוטית שיש בין השורש לבין הפטריות – ובתנאי שגם רמות הפחמן נאותות, אז יהיה מספיק מזון באדמה בשביל הצמח שלכם, בדיוק כמו מקרר מלא באוכל.
שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן