תאורת led

תאורה לגידול קנאביס: הדור הבא של טכנולוגיית LED

שלי ברק CTO ,שותף ומייסד iShenec Agtech מסביר על החידוש הטכנולוגי האחרון בתחום תאורה לגידול צמחים וכיצד היא משנה את תעשיית החקלאות העתיד. ״אם לא נעשה שינויים דרסטיים בשיטות החקלאות של היום, עד שנת 2050, מקורות האוכל בעולם ייגמרו״. על כל זאת נרחיב במאמר הבא.

אחת הדרכים להגביר את הפרודוקטיביות היא גידול פנים INDOOR. חלק מהיתרונות הברורים הם צמיחה ופריחה מהירה יותר, ללא חומרי הדברה, ייעול הפעולות לגידול כל יבול בכל עת של השנה ושימוש במבנים מודולריים קרובים לצרכנים תוך חשיבה על ייעול אנרגטי וחשיבה על הסביבה. אחת הדרכים המרכזיות להגיע לתוצאות הרצויות היא שימוש במערכות תאורה לגידול קנאביס בפרט, ולגידול צמחים בכלל.

 iShence – תאורה לגידול קנאביס וצמחים

iShence AgTech השיקה לאחרונה פרויקט עליהם עבדו במשך מספר חודשים, המדגים כיצד ניתן ליישם מחדש תשתיות ממוחזרות עבור מתקני גידול INDOOR עם יתרונות אדירים. על ידי שימוש במכולות משלוח ממוחזרות, הם בנו מתקן לגידול קנאביס רפואי מורשה. מערכת דישון ובקרת אקלים השקיה מותאמת אישית הותאמה לדרישות הספציפיות של הלקוח, תוך מינוף היכולות של הבקרים המחוברים לענן של החברה. לאחר מכן נעשה שימוש בשולחנות גלגול כדי למקסם את השטח ולהגדיל את היבול למטר מרובע. אבל המרכיב הקריטי ביותר לפעולת גידול INDOOR המשתלמת מבחינה כלכלית הוא תאורה: זו הייתה ההתקנה הגדולה הראשונה שלנו של גופי ה-LED החדשים ביותר שלנו, בשם "Photonix".

תאורת led
כל הזכויות שמורות ל- iShenec Agtech

ספקטרום פוטוניקס/Photonix של חברת אישנס אגטק/iShence AgTech

כאשר מגדלים בגידול פנים, עם אור מלאכותי המחליף את אור השמש, זהו גורם מפתח, הן כמקור האנרגיה (פוטוסינתזה) והן כמקור איתות לקידום פריחה ותהליכים ביולוגיים אחרים בצמח. ספקטרום הפוטוניקס מכיל ארבעה ערוצים נפרדים. העיקרי שבהם הוא ספקטרום מלא (לבן); האחרים כחול (460 ננומטר), אדום (660 ננומטר), ואדום רחוק (740 ננומטר). חברת iShence AgTech יכולים לשלוט בכל ערוץ באופן עצמאי על ידי הגדרת ערך העוצמה שלו ל-0-100%. זה נותן לפוטוניקס את היתרון הייחודי של התאמת הספקטרום והעוצמה לכל יבול ושלב צמיחה. כתוצאה מכך, הוא משפר את יכולת המגדל למקסם את התפוקה והאיכות ולשמור על אחידות המוצר.

בכדי להגיע לשליטה במתכון המדויק (או "הקבוע מראש" כפי ש-iShence AgTech מנהלים אותו ע"י מערכת IOT ושליטה באפליקציה) לקח לחברה זמן רב, למעלה מארבע שנים ליתר דיוק, והדבר הצריך ניסויים שונים בסוגי גידולים שונים (קנאביס וירקות כאחד). למגדלים לוקח קצת זמן לאמץ אוטומציה באופן מלא, כך שקל להם יותר לבחור ידנית את הגדרת האור הרצויה ולהרוויח יותר ביטחון באלגוריתם המערכת.

מנורת led בחלל לגידול קנאביס
כל הזכויות שמורות ל- iShenec Agtech

באמצעות ספקטרום משתנה, ניתן לשלוט בגובה התמתחות הצמח ובמורפולוגיה, גורם מפתח בגידול פנים לצורך קידום פריחה מהירה יותר.
המשמעות היא שבגידול תהיה יותר תשואה לשטח נתון, מה שאמור לייצר יותר הכנסות ולקצר את התקופה הנדרשת להחזר על ההשקעה במתקני גידול. סוג התאורה לגידול צמחים הוא גורם חשוב מאוד אשר משפיע גם על תוצרי המטבוליזם המשני של הצמחים (קנבינואידים וטרפנים).
האינטרס של המגדל הוא לייצר מוצר יציב עם ההרכב הכימי הטוב ביותר האפשרי, המתורגם לתמחור גבוה יותר של המוצר הסופי ולביקוש מוגבר בשוק.

עיצוב ה-Photonix מותאם במיוחד לחקלאות ורטיקלית ו-INDOOR, ומספק פיזור אור אחיד והגדרות ספציפיות ליבול (קנאביס, עגבניות, פלפל, צ'ילי ועוד). הוא משתמש בדיודות LED באיכות הגבוהה ביותר המיוצר ע"י חברת CREE האמריקאית וספקי כח מתוצרת Meanwell – לשתיהן יש את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בתעשייה עבור יעילות חשמלית. באישנס משתמשים באלומיניום לקירור פסיבי וחומרים איכותיים, כאשר כל מכלול המוצרים של iShence מיוצר ומורכב בישראל.

מנורת led
כל הזכויות שמורות ל- iShenec Agtech

לסיכום

כמוצר עצמאי, Photonix מתפקד מצוין בפני עצמו. אבל כדי להפוך את "נהדר" ל"יוצא דופן", משלבת אותו החברה בפתרון ההוליסטי שהיא מציעה, כזה המעניק למגדל נראות מלאה של כל הגורמים השונים במתקן. בעת החלת אור בעוצמה גבוהה, המגדלים חייבים להתאים כל הזמן את דישון ההשקיה ובקרת האקלים. זה המקום שבו האלגוריתם של חברת אישנס אגטק מבצע רישום נתונים וקבלת המלצות עבור המגדל: החל מהתאמת השקיה כדי לספק את הכמות המדויקת של מים וחומרי הזנה הדרושים, הפעלת מאווררים, מיזוג אוויר ומכשירים היקפיים אחרים לייצוב הסביבה, איסוף זרם קבוע של נתונים מחיישנים שונים ( טמפרטורה, לחות ו-CO2 וכו') כדי לספק ניטור בזמן אמת ועוד.

חברת אישנס אגטק ממתחה במתן פתרונות לחקלאות לרבות מערכות תאורה מתקדמות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן