שורשי קנאביס

על החשיבות של שורשי קנאביס לצמחים בריאים

במאמר הבא נפרט על הדרכים כיצד לשמור על שורשי קנאביס בריאים לאורך כל תהליך הגידול של הצמחים שלכם. לאיזה דברים צריך לשים לב בשביל שלא תמצאו את עצמכם ממררים בבכי.

למרות שלא ניתן לראותם, שורשי קנאביס מהווים חלק עיקרי ומרכזי בגידול צמחים יפים ובריאים. השורשים אחראיים לספיגת המים, הדשן, והחמצן שהצמחים שלכם צריכים בשביל לגדול. שורשים בריאים הם המפתח לצמח בריא ויבול איכותי. במאמר הבא נפרט על הדרכים כיצד לשמור על שורשי קנאביס בריאים ואיך למנוע בעיות נפוצות הקשורות לשורשים כמו ריקבון, דעיכה וקמילה, השקיית יתר וכו׳.

איך נראים שורשי קנאביס בריאים?

שורשי קנאביס בריאים הם לבנים, חלביים וחסרי ריח. אם אתם מגדלים בתוך עציץ/שק בד השורשים צריכים לגדול כלפי פנים ולא לצדדים, לרוב אם השורש גדל לצדדים זהו סימן לקשירת שורשים ובד״כ זה יהיה קשור לכך שכלי הקיבול של הצמח שלכם קטן מידי, לכן לשורש אין לאן לגדול והוא מתחיל להסתובב סביב עצמו. צמח עם שורשים רקובים הוא בעל גוונים חומים בשורשים, מפיץ ריח צמחי חזק ובאופן כללי נראה לא טוב. לא צריך להיות מומחה גדול בגידול בשביל להבין ולראות מהם סימנים לצמח ששורשיו לא במצב טוב.

שורשי קנאביס
שורשי קנאביס.
כל הזכויות שמורות לאתר תרבות גידול.
שורשי קנאביס
שורשי קנאביס.
כל הזכויות שמורות לאתר תרבות גידול.
שורשי קנאביס
שורשי קנאביס.
כל הזכויות שמורות לאתר תרבות גידול.

שלושת הגורמים החשובים לשורשי קנאביס בריאים

1. חמצן

צמחים צורכים חמצן באמצעות השורשים שלהם. התהליך הזה הכרחי כדי ליצור את ה-ATP (אדנוזין טרי פוספט), תרכובת אורגנית המאפשרת את העברת האנרגיה לאורך כל הצמח. במידה והצמח לא מקבל מספיק חמצן הוא לא יכול לשנע את האנרגיה מה שבסופו של דבר יגרום לו לגווע ברעב.

אם אתם מגדלים באדמה, אחד הדברים החשובים ביותר הוא לספק לצמחים מספיק מים כדי שיוכלו לקבל מספיק חמצן. עם זאת, במידה ותשקו את הצמח יותר מדי השורשים יוצפו במים מה שמכין קרקע פורייה לפתוגנים שונים. לכן, תמיד מומלץ לתת לאדמה להתייבש בין השקיה להשקיה. כדאי לכם לעבוד עם עציצי בד אשר מיוצרים מחומרים אווריריים  על מנת לא להגביל את תנועת השורש ולעודד תחלופה רבה של של חמצן. בנוסף מומלץ להוסיף לתערובת הגידול שלכם פרלייט או ורמיקוליט בכדי לייצר עוד כיסי חמצן בסביבת בשורשים. מומלץ להשתמש בקומפוסט (דשונת) על מנת להעשיר את המגוון הביולוגי באדמה ודרך כך לייצר לצמח סביבה טובה ועשירה בפטריות וחיידקים טובים שיעזרו לו לשגשג ולהגיע למלו הפוטנציאל (!)

2. טמפרטורה

הטמפרטורה האופטימלית לשורשי הקנאביס, אשר נושמים וגדלים בעיקר במהלך הלילה, היא 23-24 מעלות צלזיוס. אם אתם מגדלים באדמה, יש מספר דברים שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על יציבות הטמפרטורות של שורשי הצמח שלכם, כולל שימוש בונטה או מפוח שיוציאו אוויר מהחלק התחתון של הצמחים ובדרך כך לייצר זרימת אוויר טרי כל הזמן דבר שיעזור לשמור על הטמפ׳ הרצויה. כמובן שעליכם להשתמש במד טמפ ולחות ובכך לוודא שהערכים תקינים ולתקן אותם במידת הצורך.

במערכות הידרופוניות תרצו לשמור על טמפרטורות המים בטווח של 22-25 מעלות צלזיוס. בטווח הטמפרטורה הזה ריכוז החמצן המומס במים הן הגבוהות ביותר, מה שמוביל להזנה טובה יותר של הצמח וכך גם לצמיחה מהירה יותר. ישנם מספר דברים שאתם יכולים לעשות כדי לשמור על טמפרטורת המים אופטימלית: הוספת קרח או מים קרים למיכל המים במידת הצורך. בנוסךף צבעו את מיכל המים בצבע לבן אשר מחזיר אור, פעולה אשר עוזרת לשמור על הטמפ׳ של המים יציבה לאורך זמן.

3. מים ודשן

השורשים גדלים ובמקביל תמיד מחפשים מקור מים וחומרים מזינים. ככל שהצמח מגדל שורשים חזקים וגדולים יותר, כך תרצו להבטיח שאתם משקים אותו בצורה הנכונה כדי שהוא יוכל לגדול בצורה הכי טובה שאפשר. לאנשים המגדלים באדמה, זה אומר שתצטרכו להגדיל את כמות המים שאתם נותנים לצמח ואת רדיוס ההשקיה ככל שהשורשים יגדלו. בכל פעם שתשקו את הצמחים חשוב להשקות גם מסביב לשורשים. זה יעזור להדריך ולעודד את השורשים לגדול לכיוון הרצוי. בסביבה הידרופונית תצטרכו לשים לב שאתם משקים את הצמח שלכם מספיק כדי שהשורשים לא יתייבשו ובמקביל לספק להם מספיק אוויר לנשימה.

הדשן חשוב מאוד לכלל התהליכים המתרחשים במהלך מחזור חייו של צמח קנאביס, המובנים מאליהם הם הגדילה והפריחה אולם אולי תתפלאו לשמוע, אך זרחן ואשלגן הינם מינרלים חשובים מאוד להתפתחות שורשים תקינה. החנקן מעודד צמיחה של שורשים ארוכים ופוטנטים. במידה ואתם מגדלים באדמה מומלץ להוסיף זרחן ואשלגן לתוך האדמה לפני ששותלים זרעים. קמח עצמות הוא מקור מעולה לזרחן בעוד שאצות ים זה מקור טבעי לאשלגן איתם תוכלו להזין את האדמה שלכם שתעזור לשורשים לצמוח בצורה בריאה מהשלב הראשון. בגידול הידרופוני אפשר להשתמש בדשנים עשירים בזרחן ואשלגן בשלב מוקדם של הגידול כדי לעזור לצמח לפתח שורשים חזקים מהר יותר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן