צמח קנאביס

שתילה מחדש של צמחי קנאביס רגילים ואוטומטים

לא משנה באיזה טכניקת גידול בחרתם לגדל, בחלק גדול מהמקרים תצטרכו לבצע שתילה מחדש של צמחי קנאביס ולהעבירם לעציצים גדולים יותר. כל מה שצריך לדעת ועוד קצת בכתבה הבאה.

מדוע יש לבצע שתילה מחדש של צמחי קנאביס

לעומת הידרופוניקה (גידול צמחים במים), גידול באדמה הופך את תהליך השתילה מחדש להכרחי ככל שהצמחים שלכם צומחים וגדלים. מכיוון שהשורשים גדלים אל המצע, בית השורש יגדל עוד ועוד. כאשר השורשים יתפסו את נפח העציץ, הם עדיין ימשיכו לגדול וכתוצאה מכך הם פשוט יתחילו להסתבך בתוך עצמם מה שנקרא קשירת שורשים. על ידי שתילה מחדש של צמחי קנאביס בעציץ גדול יותר בשלב מוקדם, אפשר למנוע מזה לקרות. שתילה מחדש מבטיחה שלשורשי הצמח יהיה מרחב חדש להתפשט אליו.

תדירות שתילה מחדש

צמחים גדלים מהר יותר בעציצים קטנים אבל הסיכוי שיסבלו מבעיות כגון דישון יתר ועודף מים עולה. הדרך הכי טובה לעשות את זה היא להשאיר את הצמח בתוך עציץ קטן עד שהוא מפתח לפחות 4-5 מפרקים. לאחר מכן, תוכלו לשתול את הצמח שלכם מחדש בעציץ בעל נפח כפול ואף גדול בשני שליש. לצורך הדוגמא אם העציץ הראשון היה נשתל בנפח של 2 ליטר, השתילה מחדש הבאה תתרחש בעציץ בעל נפח של 5-6 ליטר על מנת לאפשר לצמח מספיק מקום לפיתוח שורשים לקראת הגדילה והפריחה. זכרו כי חשיפת השורשים לאור ושתילת הצמח מחדש עלולים לגרום לצמח ללחץ (שבמידה ואינו מבוקר) אשר יכול להסב נזק בהמשך חייו של הצמח.

מתי יש לבצע שתילה מחדש של צמחי קנאביס

כאשר נראה כי הצמח גדול מידי עבור העציץ וכאשר האדמה מתייבשת במהירות לא סבירה יש לשתול אותו מחדש, במידה וקצב הצימוח מאט זה עוד סיבה אפשרית לכך שיש להעביר את הצמח לכלי קיבול חדש, ולבסוף שורשים שיוצאים מחלקו התחתון של העציץ הם גם סימן לכך שלצמח אין מספיק מקום. כאשר מגדלים קנאביס לשימוש עצמי, מוטב לתת מספיק שטח לכל צמח בכדי לעודד את הצמיחה של הענפים ובכדי שהצמח יהיה ירוק ובריא ככל האפשר.

האם ניתן לשתול מראש בעציץ גדול יותר?

כמובן שניתן, וזה תלוי רק בכם. חשוב להבין שכאשר השורשים עדיין קטנים ולא מתפשטים על כל האדמה שנמצאת בעציץ, עלול להיווצר סיכון מסוים כאשר משקים את הצמח. הסיכון הוא השקיית יתר שתביא עימה פתוגנים ושאר חברים לא רצויים, במידה ואתם שותלים את הצמח מראש בעציץ הסופי, אז שימו לב שאתם משקים מעט בשלבים הראשונים. כמובן שבמידה ותשתמשו בעציצים קטנים אז יהיה לכם יותר קל לדאוג לצמחים.

איך לשתול מחדש צמח קנאביס?

הכלל שהכי חשוב לזכור כאשר שותלים מחדש הוא להיות זהירים במיוחד. ככל שהשורשים שלכם יפגעו פחות יהיה יותר טוב. יש לפעול לאט ובזהירות. בנוסף ודאו כי סביבת העבודה שלכם נקייה – שטפו את הידיים ולאחר מכן תעטו כפפות. בנוסף חשוב לדעת לא לעבוד תחת שמש או תאורה חזקה מידי. מפאת כמה שפחות פגיעה בבית השורש ישנה עדיפות לבצע את הפעולה של השתילה מחדש בשעות החושך, או בבוקר המוקדם כאשר השמש עוד חלשה.

כלי קיבול שונים בהתאם לאופי הגידול

הכל תלוי האם אתם מגדלים בתוך מבנה או בחוץ. אם אתם מגדלים בתוך מבנה אז אתם מוגבלים בהתאם לשטח הגידול שיש לכם, מספר השתילים והגודל הצפוי שלהם בסיום תהליך הגדילה. אם אתם מגדלים בחוץ, בדרך כלל יש יותר מרחב פעולה. עציצים גדולים מידי לגידול בחוץ יכולים להיות בעייתיים גם אם תרצו להזיז אותם. לחלופין, אם אתם מגדלים בטבע אז תוכלו פשוט לשתול את הצמח ישירות באדמה. בדרך זו, לצמחים לא תהיה מגבלת שטח והם יוכלו לגדול ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

שתילה מחדש של צמחי קנאביס אוטומטיים

באופן כללי אנחנו ממליצים להימנע משתילה מחדש של אוטו פלאוור, אלא לשתול אותם מראש בעציץ הסופי בו ישלים הצמח את מעגל חייו. צמיחת וגדילת זני קנאביס אוטומטיים מבוססים על גיל מאשר על שינויים באורך היום. לכן, בעוד שזני פוטופריוד פורחים ברגע שהימים מתקצרים (או כאשר שעות האור משתנות מ 18-6 שעות ל 12-12), זני אוטו פלאוור פורחים באופן אוטומטי אחרי מספר שבועות, תלוי בזן.

כאשר אתם שותלים מחדש צמח פוטופריודי, תצטרכו לתת לו כמה ימים להתאושש. לעומת זאת, כאשר שותלים מחדש זן קנאביס אוטומטי, תהיה לכך השפעה שלילית חזקה הרבה יותר שתפגע בסופו של דבר בתוצרת הסופית מפאת זמני הפריחה ״הידועים מראש״.

שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן