צמחים בריאים

עמידות לקנאביס: כבר לא מתמסטלים? כנראה שפיתחתם סיבולת

יום אחד זה יקרה לכם: אתם מעשנים שני ג'וינטים ולא מתמסטלים כמו פעם, אפילו לא קרוב. או שאולי אתם מכפילים את כמות החומר ועדיין לא מרגישים שום דבר. כשזה קורה, יש רק דבר אחד שאפשר לעשות - לקחת הפסקה!

אז פיתחתם עמידות לקנאביס? ברכותינו. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו.

אתם מוציאים כסף, קונים שקית מלאה בפרחים איכותיים או שאתם מגדלים בעצמכם, קצרתם יבול נהדר ויש לכם כמות נאה של קנאביס בבית, העשב הכי טוב שאי פעם עישנתם. או שאולי בכלל רק עכשיו גיליתם את עולם המיצויים של הקנאביס?

בין אם אתם מעשנים קנאביס איכותי או פשוט מעשנים בכמות גדולה, אתם לאט לאט תבנו סיבולת לקנאביס.

נסו את אחת מהטכניקות הבאות כדי שתוכלו ליהנות שוב מעישון:

נסו זן חדש

אם אתם מעשנים את אותו זן במשך מספר חודשים ברצף, אז אולי הגיע הזמן לנסות זנים חדשים, גם אם לזן שאתם מעשנים עכשיו יש רמת THC גבוהה. יש בקנאביס מאות קנבינואידים וטרפנים שונים. חלקם מוכרים לנו אבל הרבה מהם לא, ואנחנו אפילו לא יודעים בצורה מדויקת מה תהיה ההשפעה שלהם עלינו. לכל זן קנאביס יש פרופיל כימי ייחודי משלו, כך שאתם תעשנו זן אחר זה יכול להחזיר לכם את תחושת הסטלה.

מעבר מאינדיקה לסאטיבה או להיפך יכול לעשות את העבודה. פרחים שמדיפים ריח שונה ממה שאתם רגילים לעשן עכשיו גם יכולים לעזור. הטרפנים מעניקים למריחואנה את הניחוח שלה, אבל חלקם גם מקיימים אינטראקציה עם THC ובכך בעצם משפיעים על ההתמסטלות. לדוגמא, המירסן קיים כמעט בכל סוגי הקנאביס. זהו טרפן שידוע כמשכך כאבים, אבל הוא משמש גם כמאיץ THC כדי להעניק לכם תחושת סטלה חזקה יותר.

הנה משהו שיפתיע אתכם: פרי המנגו מכיל כמות גדולה של מירסן באופן טבעי והוא יכול להגדיל את החוזק של כל זן קנאביס. כדי שזה יעבוד, כל שעליכם לעשות זה לאכול מנגו כשעה לפני שאתם מתחילים לעשן.

החליפו את כלי העישון והאחסון שלכם

יש קשר ישיר בין הכלים בהם אתם מעשנים ומאחסנים את הקנאביס שלכם לבין ההשפעה שהפרחים מייצרים. אפילו ניקוי והסרה של טריכומות שנדבקו יכול לעשות שינוי. מעבר מג'וינט לבאנג עשוי לעזור, ואנשים רבים אומרים שהם מתמסטלים הרבה יותר כשהם מאדים מאשר מעשנים רגיל.

אם עישנתם פרחים לאחרונה, נסו להחליף אותם במיצויים קנאביס (במידה ויש באפשרותכם). בתור התחלה זה בהחלט יעזור לכם להתמסטל, אבל לאורך זמן זה גם ישפר את העמידות לקנאביס שלכם ובסופו של דבר אתם תחזרו לאותו מקום. אבל, זאת עדיין אופציה.

צמצמו בהדרגה את הכמות שאתם מעשנים

עכשיו נדבר על איך לצמצמם את הכמות שמעשנים אם הסיבולת שלכם לקנאביס גבוהה מדי. מכיוון שלקחת הפסקה זה לא דבר פשוט בעבור אנשים רגילים לעשן לעיתים קרובות, יש אופציה נוספת. אם אתם לא רוצים להפסיק לגמרי, אז נסו להפחית בהדרגה את התדירות בה אתם מעשנים. יש אנשים שמדלגים על שגרת העישון בבוקר שלהם בעוד שאחרים מעשנים רק בלילה.

השיטה הזו תעבוד, אבל היא יכולה לעבוד לאט תלוי בעיקר אם אתם מצליחים להתמיד בה, כמה עישנתם לפני שצמצמתם את הכמות וגם במטבוליזם האישי שלכם. עכשיו נדבר על איך לעשות הפסקה מוחלטת מעישון.

הפסקת עישון לזמן קצר לצורך הורדת העמידות לקנאביס

יהיה עליכם לעבור לפחות 3 ימים (72 שעות מלאות, בלי לרמות!) בלי לעשן בכלל כדי להרגיש הבדל אמיתי ברמת הסיבולת שלכם. זה משך הזמן בו THC פעיל יכול להישאר במחזור הדם שלכם אם אתם מעשנים כרוניים.

זכרו, ככל שתוכלו להימנע מעישון כעת, כך יקח זמן רב יותר עד שתזדקקו להפסקה נוספת בגלל סיבולת גבוהה מדי למריחואנה. עבור רוב האנשים, תקופה של שבוע עד שבועיים עושה הבדל עצום.

נקו את עצמכם ב-100% – סטנדרט הזהב של הפסקת העישון הזמנית

יש הרבה סיבות לתת לגוף שלכם להתנקות לחלוטין, והפחתת הסיבולת שלכם היא אחת הסיבות הכי טובות לעשות את זה. אם בהמשך תוכלו לעשן פחות ולהתמסטל יותר אז זה עדיף בהרבה, לא משנה איך תסתכלו על זה. עם זאת, תצטרכו להימנע מעישון לחלוטין במשך 30 יום או יותר כדי לאפס את רמת הסיבולת שלכם.

THC הוא מסיס בשומן ולכן הוא מתחבא בתאי השומן ומשתחרר לאט ולאורך זמן. העובדה שהוא משתחרר לאט לא גורמת לכם לסטלה נוספת ,אבל היא כן גורמת לכם להיכשל בבדיקת סמים ואף אחד לא באמת יודע איך זה משפיע על רמת הסיבולת שלכם. הגוף של כל אחד מאיתנו מתנקה מה-THC לחלוטין בקצב שונה. אם אתם רוצים לבדוק איך אתם מתקדמים, אז קנו ערכה פשוטה לבדיקת סמים. רוב בתי המרקחת מוכרים אותם או שאתם יכולים פשוט להזמין באינטרנט.

האם ארגיש לא טוב אם אפסיק לעשן?

אולי. אמנם הקנאביס לא ממכר, אבל אם אתם מעשנים כל יום אתם בהחלט עלולים להרגיש מוזר אם פתאום תפסיקו בבת אחת. להלן כמה מהבעיות הנפוצות ביותר שאנשים מתמודדים איתן:

  • נדודי שינה
  • דיכאון קל
  • חרדה
  • מצבי רוח משתנים
  • חלומות צלולים

זכרו שקנאביס הוא באמת תרופה, ובדיוק כמו עם תרופות אחרות אם אתם פתאום מפסיקים לקחת, אתם יכולים לצפות שחלק מהתסמינים יחזרו. אם המצב הופך להיות בלתי נסבל אתם תמיד יכולים להתחיל לעשן שוב, אבל אם תזכירו לעצמכם שזאת בסך הכל הפסקה זמנית והכל יסתיים בקרוב, זה יעזור לכם לעבור את החלק הקשה. למרבה המזל עבור רוב האנשים, התחושות הלא נעימות האלה בדרך כלל מתונות ולא נמשכות זמן רב.

האם אפשר לגרום להפסקה הזמנית הזאת לעבור מהר יותר?

בטח שאפשר! על ידי שמירה על אורח חיים בריא תוכלו להפחית את הסובלנות לקנאביס מהר יותר ולהרגיש טוב יותר בזמן שאתם עושים זאת. המשיכו להתאמן ולשמור על כושר ובמקביל הקפידו על תזונה מאוזנת. זה יעזור לכם לנקות את הגוף מה-THC מהר יותר מאשר אם רק תשבו על הספה ותאכלו ג'אנק פוד. פעילות גופנית תגרום גם למוח שלכם לייצר אנדורפינים אשר יסייעו בהתמודדות עם עייפות, ירגיעו את העצבים ויגרמו לכם להרגיש טוב יותר באופן כללי.

זה גם זמן טוב להתחיל לפתח תחביב חדש או לחזור לכל מה שאתם אוהבים לעשות. העובדה שאתם עושים משהו שטוב לנפש שלכם לא רק תסיח את דעתכם מהעובדה שאתם לא מעשנים, אלא גם תעזור לכם להילחם בדיכאון.

כשאתם חוזרים לעשן תעשו את זה לאט לאט. אם ישר תחזרו לעשן קנאביס חזק ובכמויות גדולות, אז תאבדו הרבה מהיתרונות שהשגתם בזכות ההפסקה הזמנית שלקחתם. כמו כן, אתם עלולים להגיע לסטלה חזקה ולא נעימה שנמשכת יותר מדי זמן, וזה לא כיף כמו שזה אולי נשמע.

מה זה סיבולת בדיוק?

שוב, גם אם יש לו השפעה ממסטלת הקנאביס זה עדיין תרופה, ועל פניו נראה שגוף האדם תוכנן במיוחד לשימוש בצמח הטבעי הזה. יש לנו מערכת אנדוקנבינואידית שניתן להפעיל רק בשלושה אופנים: שימוש באנדוקנבינואידים הטבעיים של הגוף שכולנו מייצרים, באמצעות קנבינואידים צמחיים או באמצעות קנבינואידים סינתטיים המיוצרים על ידי תעשיית התרופות.

מטבע הדברים, מנגנון ההגנה הטבעי של גוף האדם מגביל את השפעת הקנאביס עלינו. לכן אין מקרים מתועדים של אנשים שסבלו ממנת יתר בגלל עישון מריחואנה, ובמקביל הגורם המגביל הזה מאפשר גם לאנשים חולי סרטן ומחלות קטלניות אחרות להיות מסוגלים ליטול מינונים גבוהים מאוד של קנאביס ועדיין לתפקד רגיל ברגע שהם מפתחים סיבולת.

אז איך זה עובד בדיוק? והאם זה אומר שסיבולת זה כמו תלות או התמכרות?

במוח יש "מתגים" הנקראים קולטנים, וכימיקלים הנקראים נוירוטרנסמיטרים שמסובבים אותם. מוליכים עצביים יכולים להיות טבעיים או שהם יכולים להגיע מסמים כמו קנאביס, אלכוהול, אופיאטים או אמפטמינים. בתרופות הגורמות להתמכרות, ההפעלה המתמדת של הקולטנים האלה גורמת לשחיקה.

לכן, במשך הזמן אתם תזדקקו ליותר ויותר כוח בכדי להפוך את כל הקולטנים ובסופו של דבר הם יתחילו להידבק. זו הסיבה שאתם תמיד זקוקים לכמויות גדולות יותר של כל חומר ממכר כדי לקבל את אותו אפקט ומדוע תרופות מסוימות מפסיקות לעבוד לחלוטין.

סיבולת למריחואנה עובדת באופן דומה, אבל יש הבדל חשוב – הקנאביס אינו ממכר. במקום לשחוק את הקולטנים, הקנאביס מווסת אותם למטה. פירוש הדבר שהגוף מכיר בצריכה רבה יותר של קנאביס באופן קבוע, ולכן הוא מצמצם את המספר הכולל של הקולטנים שיש לקנבינואידים להיקשר אליהם. פחות קולטנים פעילים משמעותם השפעה פחות חזקה.

ברגע שתפחיתו את כמות הקנבינואידים בתוך הגוף שלכם, המוח שלכם יגיב ויפעיל חלק מהקולטנים שהופעלו בעבר – יותר קולטנים פעילים משמעותם השפעה חזקה יותר. אל תעשנו יותר מדי ותמיד תוכל להרגיש סטלה בלי לקחת הפסקות זמניות. זו הדוגמה הטובה ביותר ל"פחות זה יותר" שתמצאו!

סיכום

צרכני קנאביס נהנים מהעשב ומההשפעה הבטוחה שהוא מייצר, אבל עישון יתר יכול לגרום לעלייה בסיבולת ובכך לייצר עמידות לקנאביס ולמגר את ההשפעה המענגת שאתם מצפים לה מעישון קנאביס.

על ידי הפחתת כמות העישון או הימנעות מוחלטת לתקופה קצרה, תוכלו לשמור על רמת סיבולת תקינה. לא משנה מה יגידו אנשים, פיתוח סיבולת היא לא סימן להתמכרות או לתלות, אלא הדרך של הגוף לווסת את השפעת הקנאביס כדי לאזן בין הצרכים של אנשים שמעשנים בשביל הכיף ואנשים שצורכים מריחואנה רפואית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן