DSC08028-2

עלי סוכר | שוגר ליבס | Sugar Leaves: מה זה וכיצד יש להשתמש בהם?

אפשר ללמוד הרבה על אופן הגידול כאשר מסתכלים על הגודל והאיכות של פרחי הקנאביס. אבל הצמח הזה לא מספק לנו רק פרחים - אפשר להשתמש כמעט בכל חלקי הצמח לצרכים שונים. על כל זאת ועוד נפרט במאמר הבא.

האנטומיה של הצמח: עלי סוכר | שוגר ליבס

צמח הקנאביס מייצר שני סוגי עלים: עלי מניפה ועלי סוכר. עלי המניפה הם עלים גדולים ורחבים המופיעים בשלב הצמיחה ומטרתם היא לספוג את האור ולהמיר אותו לאנרגיה. עלי הסוכר הם העלים הקטנים המכוסים בטריכומות, מה שגורם להם להיראות כאילו הם מכוסים בסוכר, משם למעשה מגיע מקור השם. התפקיד של עלי הסוכר הוא לשמור על מבנה הצמח.

האם אפשר לעשן את עלי הסוכר?

אם אי פעם רכשתם קנאביס רפואי בבית מרקחת או מקופי-שופ, ייתכן ששמתם לב לזה שהפרחים מגיעים ללא עלי סוכר. כאשר קונים קנאביס במקום מסודר הם בדרך כלל דואגים לספק ללקוחות פרחים שמנים ועגולים בצורת נאגט, שעברו טרימינג יסודי. יש לכך מספר סיבות: קודם כל זה גורם לפרח להיראות הרבה יותר טוב ונקי, בנוסף, מכיוון שמחיר הקנאביס נקבע על פי המשקל – אתם מקבלים תמורה יותר טובה לכסף שלכם. לא מדובר בעניין אסתטי בלבד ויש לכך שיקולים נוספים. לעומת הפרחים, את עלי הסוכר מומלץ לא לעשן מכיוון שהם ישאירו לכם טעם לוואי מריר בפה.

אבל רק בגלל שעלי הסוכר לא אידיאלים לעישון לא אומר שאי אפשר להשתמש בהם לדברים אחרים.

אספו את עלי הסוכר לפני השימוש בגריינדר

קיצוץ זו פעולה שאנשים מבצעים בפרחי הקנאביס לאחר הקציר. הסיבה לביצוע פעולת הקיצוץ היא קבלת פרחים באיכות גבוהה יותר. עלי הסוכר לוכדים את האוויר על פני הפרח, מה שמגביר את הלחות – לכן, הסרת עלי הסוכר מורידה את הסיכויים של הפרח לפתח עובש.

מגדלי קנאביס מקצצים את היבול שלהם בקיצוץ יבש או קיצוץ רטוב. מה ההבדל? קיצוץ רטוב זו פעולת קיצוץ שעושים ישר אחרי הקציר כשרמות הלחות עדיין גבוהות. במצב הזה הצמח בדרך כלל דביק, אבל הדבק הזה מספק קו הגנה מעולה נגד עובש באזורי לחות גבוהים. בנוסף, בקיצוץ רטוב הפרחים יתייבשו יותר מהר.

קיצוץ יבש זו פעולה שעושים אחרי שהצמחים התייבשו. לאחר שקוצרים את הצמח, תולים אותו על רשת בחדר חמים עם לחות נמוכה. למרות שלוקח יותר זמן לייבש קנאביס בדרך הזאת, התוצאה היא בדרך כלל טעם וריח יותר טובים. בכל מקרה, קיצוץ יבש עדיף אם אתם מתכננים לשמור את עלי הסוכר. הם יתייבשו לצד הפרחים וזה יחסוך לכם עבודה כפולה, לייבש גם את עלי הסוכר וגם את הפרחים בנפרד. לאחר שהייבוש הסתיים, קצצו אותם בעזרת מספריים חדות ושימרו את עלי הסוכר בצד במגש נפרד.

איך להשתמש בעלי הסוכר

עלי סוכר מכילים רמות סבירות של טרפנים וקנאבואידים – כמות מספיק גדולה כדי שיהיה חבל לזרוק אותם לפח. החוזק שלהם הוא לא כמו של פרחי הקנאביס, שזאת עוד סיבה שבגללה הם לא נחשבים אידיאלים לעישון. הדבר הכי טוב שאפשר לעשות זה לרכז את המולקולות הללו ביחד כדי שההשפעה תהיה חזקה יותר. אפשר לעשות את זה באמצעות תמיסות, שמנים, חשיש או כל ריכוז אחר. ישנם שפים המשתמשים בעלי הסוכר בתור קישוט לאוכל שהם מכינים.

זכרו לבצע דקרבוקסילציה לעלים שלכם

במידה ואתם לא מתכננים להשתמש בעלי הסוכר בתור קישוט, אז הדבר הראשון שתצטרכו לעשות הוא לבצע דקרבוקסילציה. מה זה דקרבוקסילציה? במילים פשוטות – להפוך אותם לפסיכואקטיבים. בקנאביס גולמי רמות ה-THC קיימות בתור THCA – חומצה קנבינואידית לא פסיכואקטיבית, שיש לה מגוון יתרונות משל עצמה. אם אתם רוצים לאכול את עלי הסוכר, אפשר פשוט לפזר אותם לתוך סלט או כל מאכל אחר. אם מה שמעניין אתכם זה הסטלה שנגרמת כתוצאה מה-THC, אז תצטרכו לבצע דקרבוקסילציה.

הפכו את העלים לתמיסה חזקה

תמיסה היא שיטה אולד-סקול שתסייע להפיק מהצמח שלכם את המרכיבים הרצויים. מדובר בהליך פשוט הכולל את השריית החומר באלכוהול במשך זמן ארוך. את התמיסה אפשר לצרוך כמעט בכל צורה שהיא: תוכלו לצרוך אותה בצורה נקייה – מספיק שתשימו טיפה מתחת ללשון והיא תיכנס למחזור הדם שלכם. לחלופין, אפשר גם להוסיף את הטיפות לתוך תה, מיץ, קפה או משקה אחר.

אז איך מתחילים? הכניסו את עלי הסוכר היבשים לתוך צנצנת מייסון ומלאו את הצנצנת באלכוהול. ככל שהאלכוהול יותר טהור ככה הוא יותר אפקטיבי, אבל אם כל מה שיש לכם זה בקבוק וודקה אז אפשר להסתפק גם בזה. אחסנו את הצנצנת במקום קר וחשוך ונערו אותה פעם ביום. התמצית תהיה מוכנה בתוך שבועיים. יש אנשים שמעדיפים להשאיר את העלים בתוך האלכוהול במשך זמן רב יותר בתקווה שזה יסייע בהגדלת החוזק, אבל זה בזבוז זמן בגלל שרמות ה-THC בעלי הסוכר לא גבוהות במיוחד.

לאחר שעברו שבועיים, הוציאו את הצנצנת וסננו את התמצית שנוצרה באמצעות בד גבינה או מסננת דקה לתוך קערה. לאחר מכן, העבירו את הנוזל המסונן שנמצא בקערה בזהירות לתוך בקבוקי טיפות בעזרת משפך קטן. חשוב לאחסן את התמיסה שנוצרה באזור קריר ויבש כאשר אתם לא משתמשים בה. זה יעזור לשמור עליה לאורך זמן.

החיסרון היחידי בתמיסות הוא הדיוק ברמת המינון – זה פשוט עניין של ניסיון. שימו מיליליטר אחד מתחת ללשון והגדילו בעוד מיליליטר והמשיכו ככה עד שתמצאו את המינון המושלם בשבילכם.

בישול עם חמאת קנאביס

חמאת קנאביס היא קלה יחסית להכנה והיא יכולה להשתלב היטב עם מגוון מאכלים שונים. אפשר לשנות את המינונים במתכון הבא בהתאם לכמות עלי הסוכר שאתם מוסיפים.

מרכיבים

  • 450 גרם חמאה
  • ליטר אחד של מים
  • 30 גרם של עלי סוכר שעברו דקרבוקסילציה

הוראות

שימו את החמאה, המים ועלי הסוכר בתוך מחבת והרתיחו אותם על אש קטנה במשך 4 שעות, תוך כדי שאתם מערבבים כל 30 דקות.

לאחר שסיימתם להרתיח את כל המרכיבים ביחד ונתתם להם מספיק זמן כדי להתקרר, סננו את התערובת באמצעות בד גבינה או מסננת דקה לתוך קערה. השתמשו בכף כדי ללחוץ על העלים שנשארו במסננת כדי לסחוט מהם כמה שיותר תמצית.

הכניסו את הקערה לתוך המקרר למשך שעתיים. בזמן הזה, החמאה תהפוך להיות מוצקה אבל יישארו מים בתחתית הקערה. השתמשו בסכין כדי לחתוך את החמאה המוצקה והוציאו אותה מהקערה בזהירות.

שימרו את החמאה בתוך קופסה אטומה בתוך המקרר והשתמשו בה כאוות נפשכם.

הפכו את עלי הסוכר לחשיש

חשיש זאת אחת מהדרכים הכי עתיקות והכי כיפיות לצרוך קנאביס. החשיש הוא בעצם ריכוז של טריכומות שמספק חוויה אופורית, נקייה וטהורה. בגלל שעלי הסוכר לא מספקים הרבה טריכומות כמו הצמחים, תצטרכו די הרבה עלים כדי לייצר חשיש בגודל סביר.

דרך אחת לייצר חשיש כוללת סינון יבש. אפשר לעשות סינון יבש על ידי טחינה של עלי הסוכר ולאפשר לטריכומות ליפול החוצה דרך רשת קטנה לתוך קופסה. אם יש לכם כמות קטנה של עלים אז זאת אחלה אופציה, אבל אם יש לכם הרבה עלים אז זאת עבודה די קשה.

אפשר לעשות טחינה יבשה בכמויות גדולות על ידי שימוש במסנן מתאים עם רשת גדולה. בזמן הטחינה, הטריכומות יפלו דרך הרשת למגש או קופסה שמונחים מתחת, מופרדים משאר החלקים של העלה.

חשיש בועות (באבל האש) זו דרך נוספת להכין תרכיז מעלי הסוכר. תצטרכו דלי של כ-3.5-4 ליטר ושקיות סינון. שקיות הסנון עובדות בצורה דומה כדי לסנן את שאר חלקי העלה עד שהן יתמלאו.

הוסיפו שכבה של קוביות קרח בתחתית הדלי ומעליה שכבה של עלי סוכר מיובשים. תעשו את זה שוב ושוב עד שהדלי יהיה מלא.

לאחר מכן, ברגע שנגמר המקום בדלי, מלאו אותו עם מים עד הסוף והמתינו במשך כ-30 דקות. זה יגרום לטריכומות לקפוא וליפול מהעלים. ערבבו את הכל עם כף מעץ במשך 15 דקות ברצף כדי להוציא את הטריכומות.

ברגע שהקרח נמס, שפכו את הנוזל לתוך שקיות הסינון. בכל שקית יהיו כמויות שונות של חשיש, כאשר החזק ביותר מבחינת רמות THC יהיה בשקית התחתונה. תוכלו לשלב את כולם ביחד או להפריד אם אתם רוצים לצרוך מינון שונה בכל פעם. השתמשו ב-האש פרס (באנגלית: hash press) כדי לדחוס ולעצב את החשיש שלכם לגודל של קוביה או מטבע כדי שיהיה נוח לאחסן ו/או לסחוב אותו.

שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן