אחסון קנאביס

אחסון קנאביס – כיצד יש לאחסן קנאביס?

אם יש לכם קנאביס שלא נגעתם בו הרבה זמן, סביר להניח ששמתם לב שהפרחים הולכים ומתייבשים, מה שפוגע בהשפעת הסטלה שהם מייצרים כשמעשנים אותם. אמנם אי אפשר למנוע מהפרחים להתיישן, אבל כן אפשר להאט את קצב ההתיישנות. עכשיו נסביר לכם איזה נזק עלול להיגרם מההתיישנות ואיך אפשר לשמור עליהם טריים במשך תקופה ארוכה.

אם אתם מסוג האנשים שאוהבים לקנות כמות גדולה בכל פעם, או שאתם פשוט לא מעשנים לעיתים קרובות מדי, אנחנו מתארים לעצמנו שאתם מוצאים את עצמכם עם קנאביס לא טרי.

אתם יכולים לדעת שיש בעיה כשהפרחים שלכם קלים ויבשים. אז אולי אתם רוצים לעשן עכשיו משהו, אבל האם החומר הישן הזה ימסטל אתכם בכלל? גם אם כן, מה יהיה הטעם שלו? לא משנה מה התשובה, סביר להניח שאתם רוצים לדעת איך אפשר למנוע מהפרחים שלכם להגיע למצב הזה שוב.

ובכן, אתם לא יכולים למנוע את תהליך ההתיישנות, אבל אתם בהחלט יכולים להאט אותו! הדבר הכי חשוב שתצטרכו לעשות הוא לוודא שהקנאביס שלכם עבר תהליך ייבוש ויישון כמו שצריך, מאוחסן בקופסה המתאימה ונמצא בחדר קריר ברמות הטמפרטורה והלחות הנכונות.

מה קורה כשהקנאביס מתיישן?

לפני שנצלול לעומק הדברים, אנחנו רוצים לתת לכם הסבר מעמיק יותר על מה שקורה כשהקנאביס שלכם מתיישן.

  • רמות THC

כאשר הקנאביס נחשף לחום, חמצן וקרני UV, הקנבינואידים שלו, כולל ה-THC מתחילים להתפרק. זה לא קורה כל כך מהר, אבל סביר להניח שבתוך כמה שבועות תשימו לב להבדל. הוא לא יאבד לחלוטין מההשפעה שלו, אבל הג'וינט שתעשנו גם לא ימסטל אתכם כמו חומר טרי.

  • המרה ל-CBN

כשה-THC מתפרק, הוא לא יעלם. למעשה, הוא מומר לקנבינואיד אחר, הידוע בתור CBN. לקנבינואיד הזה יש כמה תכונות פסיכואקטיביות קלות, אבל אין לו השפעה ממסטלת. ההמרה הזו מתרחשת בעיקר כאשר הפרחים נחשפים לחמצן ולחום, אם כי התהליך הזה לוקח זמן.

  • איבוד הטעם

איבוד ה-THC לא יהיה הדבר היחידי שיקרה אם תשאירו את הפרחים שלכם במקום חם. ככל שה-THC נחלש, גם הטעם שלו ייפגם ויהיה קשה יותר לעשן אותו. זו כמובן תוצאה של התייבשות הטרפנים לאורך זמן. חשיפה מוגזמת לאור ולחות, שתפגע גם בטרפנים.

האם זה קורה גם עם פרחים עשירים ב-CBD?

אם אתם נוטים יותר לעשן זנים עשירים ב-CBD, אתם עשויים לתהות האם כל הנ"ל בכלל רלוונטי בעבורכם. ובכן, מכיוון ש-CBD הוא גם קנבינואיד ומכיוון שלפרחים שלו גם יש טרפנים, הוא גם יכול להיפגע עם הגיל. הסטלה לא תיפגע, אבל אתם כן תאבדו כמה מהיתרונות הפוטנציאלים של ה-CBD.

מה גורם לקנאביס להתיישן?

דיברנו על חלק מהסיבות שגורמות להתיישנות הקנאביס, אבל בואו נמשיך ונפרט בצורה יותר מעמיקה.

  • לחות

עליכם לשמור על איזון מדויק מאוד בכל הנוגע ללחות. אם שיטת האחסון שלכם חושפת את החומר שלכם לרמות לחות גבוהות מדי, אתם מסתכנים בהתפתחות עובש. מצד שני, אם הקנאביס לא מקבלים מספיק לחות, אז הטרפנים והקנבינואידים ייעלמו בסופו של דבר. אמנם מדובר בתוצאות שונות, אבל אתם לא רוצים להגיע לאף אחת מהן.

  • טמפרטורה

הטמפרטורה בדרך כלל הולכת יד ביד עם עודף לחות. טמפרטורות גבוהות יכולות לזרז את הפגיעה בקנבינואידים ובטרפנים. באופן כללי, עליכם לוודא שאזור אחסון הקנאביס שלכם אינו עולה על 25.5 מעלות צלזיוס. הסיבה לכך היא שבטמפרטורות של 25.5-30 מעלות צלזיוס החומר שלכם יתחיל לפתח עובש.

  • אור

בקצרה, קרני UV יפגעו בצורה משמעותית בטרפנים, THC וקנבינואידים נוספים. זה בעייתי במיוחד באזורים טרופיים, שם החום והלחות יכולים לפגוע בקנאביס שלכם.

  • החומר ממנו עשויה הקופסה

דבר אחרון – אמנם רוב האנשים בכלל לא שמים לזה או מייחסים לזה חשיבות, אבל לחומר ממנו עשויה הקופסה בה אתם מאחסנים את הקנאביס שלכם יש השפעה ישירה על תהליך ההתיישנות שלו. רוב האנשים משתמשים במיכלי פלסטיק, מה שעלול לגרום לצמח שלכם "להזיע". פירוש הדבר, בדיוק כמו אצל בני אדם שמזיעים, הוא שהצמח ישחרר את הלחות הפנימית שלו. התוצאה תהיה פרחים קשים ויבשים.

איך לאחסן את הקנאביס ולשמור עליו טרי?

אז עכשיו, כשאתם מכירים את ה"אויבים" של הקנאביס, השלב הבא הוא ללמוד איך להגן עליו ולשמור על הטריות שלו. למרבה המזל זה תהליך פשוט למדי, וייתכן שכבר יש לכם את כל מה שאתם צריכים בשביל לאחסן את הקנאביס שלכם כמו שצריך.

  • ייבוש ויישון

הדבר הראשון בכל הנוגע לאחסון נכון של הקנאביס מתחיל בתהליך הייבוש והיישון שנעשה לאחר הקציר. למרבה המזל, התהליך עצמו כרוך בשמירה על אותו סוג של סביבה שמתאימה לפרחים שלכם. אתם רוצים למצוא מקום קריר, חשוך ויבש. הפרידו את הפרחים, גזרו את ה-Sugar Leaves וסדרו את הפרחים בתוך צנצנות מייסון. כמו כן, שימו לב שכל צנצנת צריכה להיות 3/4 מלאה.

תצטרכו להיות סבלניים ולהמתין כמה שבועות, אבל התגמול שלכם יהיה פרחים טריים שכיף לעשן. אם אתם באמת רוצים להבטיח שהקנאביס שלכם יישאר טרי, אז חשוב שתוודאו שלא תיכנס לחות לצנצנת מייסון שלכם, מעבר למה שנדרש כמובן.

כדי להשיג את המטרה הזו, אנחנו ממליצים על שקיות לשמירת לחות של Boveda. השקיות מבוססות הצמחים הללו מיועדות לשבת בתוך הצנצנות והן יודעות לספוג או לשחרר את הלחות בהתאם לתנאים. הן יחזיקו מעמד לתקופה של עד 4 חודשים, ושקית אחת של 8 גרם בלבד תשמור על הקנאביס שלכם. אם הצנצנת שלכם קצת יותר גדולה, אז יש גם שקיות בגדלים של עד 67 גרם. כך או כך, תרצו לבחור בשקיות אשר שומרות על לחות של 58% או 62%. קחו את ה-58% אם אתם נמצאים בסביבה לחה יותר או את ה-62% אם אתם נמצאים באזור אקלים יבש.

"אבל איך אדע אם השקיות עדיין עובדות? האם צריך לפתוח את הצנצנת כדי לבדוק?". למרבה המזל, לא. השקית מתקשה ברגע שהיא כבר לא אפקטיבית וזה הסימן שצריך להחליף אותה.

  • השתמשו בצנצנת אטומה / קופסה עשויה מקרמיקה או שקיות ואקום

אחרי שסיימתם את תהליך הייבוש והיישון, אנחנו ממליצים לשמור עליהם בצנצנות מייסון. בהתחשב בכמה נזק החמצן יכול לעשות, מיכלים אטומים הם האופציה הטובה ביותר לאחסון הקנאביס שלכם.

עם זאת, לא כל מיכל יעשה את העבודה. כפי שכבר הזכרנו, הפלסטיק הוא חומר שיכול להזיק ולזרז את תהליך ההתיישנות של הקנאביס, אז קופסאות פלסטיק זו לא אופציה טובה. אז מה כן אופציה טובה? צנצנות, קופסאות או מיכלים העשויים מזכוכית או קרמיקה יסייעו בשמירה על הטריות.

שקיות ואקום יעילות מאוד כי הן אטומות באופן טבעי.

  • שמרו על הקנאביס במקום חשוך

ביחד עם המיכל האטום שבחרתם, חשוב לשים לב שהוא לא שקוף. הסיבה היא שחדירה של אור יכולה להרוס את הקנאביס שלכם, כך שבחירה במיכל שחור (ניתן גם פשוט לצבוע אותו) מסייעת בשמירה על הקנאביס. לפני זה, הדבר ראשון שחשוב שתוודאו הוא שהחדר בו אתם מבצעים את הייבוש והיישון חשוך לחלוטין (עם אורות מכובים). עם זאת, עם צנצנות מושחרות אתם יכולים להדליק את האור מבלי לחשוש יותר מדי.

  • שמרו על טמפרטורות נמוכות

ברגע שהכנסתם את הפרחים שלכם לתוך המיכלים, תצטרכו לוודא שהחדר נשאר תמיד קריר (מתחת ל-25.5 מעלות צלזיוס) כדי למנוע התפתחות של עובש. המצב האופטימלי הוא לשמור על החדר סביב ה-21 מעלות צלזיוס.

  • ודאו שהמיכל נקי

עכשיו, אחרי שכבר סידרנו כמעט את הכל, צריך לוודא שהקנאביס שלכם נשאר נקי. ודאו שבצנצנות שלכם אין אבק או לכלוך, כמו כן גם בחדר – במדף עליו הוא מאוחסן ואפילו שטפו את רצפת החדר אם צריך. כמו כן, ודאו שאתם לא נכנסים לחדר יותר מדי פעמים או נשארים בו יותר מדי זמן כי אם תעשו לכלוך תצטרכו לנקות אחריכם כל פעם.

האם הקנאביס יישאר טרי במידה ומקפיאים אותו?

סביר להניח שחלקכם לפחות חושבים לעצמכם "אני יכול לשמור על האוכל במקפיא כמה חודשים, אז למה לא פשוט להקפיא את הקנאביס?". אחרים אולי שמעו שזה עלול להרוס את פרחי הקנאביס.

אלה ששמעו שזה עלול לפגוע בקנאביס עשויים להיות מופתעים, כי אפשר לאחסן אותו ביעילות במקפיא למשך 1-2 שנים. אם אתם הולכים על זה אז רק חשוב לוודא שאתם נזהרים מאוד ונמנעים מלגעת מלגעת בקנאביס כי הטריכומות (המכילות כמעט את כל השרף) עלולות ליפול במהירות.

במידה ואתם רוצים לעשן את הקנאביס הקפוא אז תנו לו להפשיר באופן טבעי מחוץ למקפיא. כמו כן, קחו בחשבון שהשכבה העליונה של הקנאביס תהיה פחות טובה, אבל שאר הפרח אמור להיות טרי כפי שהיה כשהכנסתם אותו להקפאה.

קנאביס מיושן: טרנד חדש?

לסיכום, בואו נדבר על אותם האנשים שנלחמים נגד הרעיון שהתיישנות הקנאביס היא דבר שלילי. אנשים מסוימים טוענים שזה דווקא יכול להיות דבר חיובי, וכל עניין תהליך הייבוש ויישון הוא אומנות של ממש. בעבור חובבי קנאביס מיושן, הטעם העיקרי של הזן מופיע עם הזמן – יש אנשים שמאמינים שצריך להמתין לפחות 5 חודשים לאחר הייבוש והיישון לפני שמעשנים את הקנאביס.זו עדיין אסכולה חדשה מאוד. באופן כללי, לא היינו ממליצים לנסות זאת אלא אם כן יש לכם ניסיון רב עם קנאביס. עם זאת, המסע שלכם עם הקנאביס הוא שלכם בלבד ותעשו מה שעולה על דעתכם.

שיתוף
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן