אישה מריחה קנאביס

אינטרפנינג (Interpening): כיצד ארומה יכולה להעיד על טיב ההשפעה של קנאביס?

יש מגוון מומחים שיכולים להעיד על האיכות של יין, גבינה וקפה. אבל האם גם לקנאביס יש מומחי בקרת איכות? "מכון הטריכומות" (באנגלית: Trichome Institute), מרכז להכשרה והסמכה של הקנאביס פיתח מתודולוגיה חדשה הנקראת אינטרפנינג (באנגלית: Interpening). ניתן להשתמש בשיטה הזו כדי לזהות, להבין ולדרג את איכות הקנאביס על בסיס ריכוז הטרפנים.

כאשר בוחרים זן קנאביס, רוב האנשים בוחרים אותו על בסיס 3 מילים בלבד: אינדיקה, סאטיבה, היברידי. רוב האנשים מקשרים את זני הסאטיבה לתחושת אנרגיה, את זני האינדיקה לתחושת רוגע ואת הזנים ההיברידים למשהו בין לבין. רוב האנשים בעלי הניסיון כבר יודעים שהשיטה הזו לא מדויקת. אז מה זה בכלל אינטרפנינג (Interpening)?

מהסיבה הזו, מכון הטריכומות (מרכז אקדמי הנמצא בדנבר, קולורדו שבארה"ב) המכשיר סטודנטים להפוך למומחי קנאביס, הכין תוכנית מחקר שמספקת לצרכנים שיטה אמינה יותר לחזות מראש את ההשפעה של זן הקנאביס בו הם מעוניינים.

הטכניקה הזו נקראת אינטרפנינג (Interpening), מונח שהוא למעשה שילוב של המילים interpret (לפרש) ו-terpene (טרפנים), כך שלמעשה משמעות המונח היא "פירוש טרפנים". הטכניקה הזו מבוססת על הרעיון שאפשר לחזות את ההשפעות הפסיכוטרפיות של זני הקנאביס השונים על פי הארומה שלהם. פרחי הקנאביס מייצרים שמנים ארומטיים המכילים טרפנים, שהם תרכובות אוגרניות אשר יוצרות את הריחות השונים ואת ההשפעות הייחודיות של כל זן וזן.

לטרפנים יש תפקיד מרכזי

פשוט תחשבו על ארומתרפיה. שאיפת שמן אתרי לבנדר מרגיעה את הגוף בעקבות פעולתם של טרפנים כמו לינאלול. טרפנים אחרים, כמו פיננה בעל ריח של עצי אורן, מספקים השפעה ממריצה. אנחנו יודעים שהלימונן מעניק לקנאביס ניחוח הדרים, קריופילן אחראי לריח השוקולד שלו, בעוד שהמירסין מעניק ארומה אדמתית. בנוסף, כל אחד מהטרפנים הללו מייצר השפעה שונה.

מירסין למשל, מייצר השפעה מרגיעה יותר וזו יכולה להיות הסיבה לכך שבגללה זני אינדיקה הם בעלי תכולת מירסין גבוהה יותר. למעשה, על פי מעבדת הבדיקות של חברת סטיפ היל (באנגלית: Steep Hill) בברקלי שבקליפורניה, קנאביס שלפחות 0.5% מהמשקל שלו הוא מירסין מסווג בתור אינדיקה ומספק השפעה מרגיעה ומשככת. מצד שני, זני קנאביס שפחות מ-0.5% מהמשקל שלהם הוא מירסין נחשבים לזני סאטיבה ומאופיינים במתן השפעות ממריצות, אנרגטיות ומוחיות.

זו תפיסה פשוטה למדי ועם זאת היא ממחישה בבירור כיצד רמות ה-THC וה-CBD יכולות להכתיב את הפוטנציאל הפסיכואקטיבי של זן ספציפי. עם זאת, יותר ויותר אנשים מאמינים שהטרפנים הם אלה שקובעים את ההשפעה המרגיעה או הממריצה של הזן.

השם לא משחק תפקיד

בגלל שהקנאביס הגיע במקור מהשוק השחור, לתעשיית הקנאביס אין פיקוח או תקנות בכל הנוגע לשמות ולזיהוי של הזנים השונים. בקולורדו למשל, יש לפחות 250 סוגים שונים של בלו דרים כי 249 מתוכם הם לא זרעי בלו דרים מקוריים. לכן, צריך ללמוד איך להסתכל על הצמח בצורה יותר פרטנית ואף להתעלם מהשם ואפילו מרמת ה-THC שלו, מכיוון שאלה הם לא הגורמים העיקריים להשפעה שהוא מספק.

שיטת אינטרפנינג (Interpening) שמלמדים במכון הטריכומות מלמדת את התלמידים להבחין בין זני המריחואנה השונים לא רק לפי הארומה שלהם, אלא גם באזור האף בו מרגישים את הארומה. על ידי זיהוי הטרפן הדומיננטי בפרח הקנאביס ובאיזה אזור באף מריחים אותו, אפשר לקבוע איזה השפעה תהיה לו בעת העישון.

זני סאטיבה מייצרים ריחות המורגשים בחלק העליון של האף, קרוב מאוד לאזור הרקה, בעוד שזנים מבוססים אינדיקה הם בעלי ניחוחות חזקים יותר המורגשים בחלק התחתון של האף.

אבל בשביל להפוך למומחי קנאביס, יהיה עליכם להיות מסוגלים לזהות גם את אותם זנים שעובדים בצורה מנוגדת לחוקי הטבע וההיגיון: הזנים ההיברידים. דוגמה טובה לכך היא זן הקנאביס גורילה, זן פופולרי מאוד בקולורדו הוא בעל מאפיינים משולבים של סאטיבה ואינדיקה מה שלעלול להוביל להסקת מסקנות לא נכונות בקרב האנשים.

גם למעבדות הבדיקה יש מה לומר בעניין

הארומה של טרפן ספציפי אינה מייצגת את כל הטרפנים שנמצאו בבדיקה, לכן אלא אם כן תהליך האינטרפנינג אושרר בבדיקת מעבדה, לעולם לא נוכל לדעת אם התוצאות מדויקות.

זו בדיוק נקודת המבט של מעבדות הבדיקה סטיפ היל הנמצאות בברקלי, קליפורניה. על פי אתר האינטרנט שלהם, המטרה של הבדיקות והמחקרים שלהם היא "להעצים את החקלאים, בתי המרקחת, היצרנים והצרכנים עם הבנה ושקיפות בכל הנוגע למדע שעומד מאחורי הקנאביס".

על פי מעבדת הקנאביס המובילה הזו, אינטרפנינג (Interpening) אינו מהווה תחליף לבדיקות מדעיות אלא מציע זווית ראיה שונה. בנוסף, הם מזהירים כי הדרך האמיתית היחידה לדעת אילו טרפנים נמצאים בפרח קנאביס היא באמצעות בדיקת מעבדה, מכיוון שלא ניתן תמיד להריח מזהמים שעלולים להימצא בתוך הפרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרסומים קשורים
דילוג לתוכן